#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: اکنون تامین کالا اولویت اساسی در استان است و بعد از تامین کالا می‌توان برای عرضه در سطح بازار برنامه‌ریزی کرد.

 جواد اشرفی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان جنوبی افزود: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان تامین کننده اصلی کالا و اداره کل صنعت، معدن و تجارت در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: در شهرستان‌ها نیز فرمانداران باید وضعیت بازار اعم از وجود کالا و کمبود کالا را پایش کنند تا مردم دچار مشکل نباشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: تولید، پاشنه آشیل طرح جدید دولت است که در استان دارای چند مزیت تولید مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز و اقلام دیگر هستیم که باید تلاش کنید در تولید وقفه‌ای ایجاد نشود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی مربوطه در استان برای تسهیل‌گری در چرخه تولید، هماهنگی لازم را داشته باشند تا چالش ایجاد نشود.

اشرفی با اشاره به طرح جدید دولت سیزدهم در زمینه تخصیص ارز و یارانه برای تامین کالاهای اساسی اظهار داشت: آنچه دولت و نظام تصمیم گرفته برای همه اقشار جامعه بوده است لذا حداقل برای تبیین اصل این موضوع همه وظیفه داریم.

وی تصریح کرد: این ماموریت بر عهده همه گذاشته شده تا برای رهاسازی و تسهیل‌گری ورود کرده و ماموریت خود را به‌درستی انجام دهیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت جذب سهمیه اقلام اساسی استان را با جدیت و به‌طور خاص دنبال کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: با جذب سهمیه کالایی استان باید برش شهرستانی توزیع کالاها نیز به طور دقیق مشخص شود تا بهانه‌ای برای جذب و توزیع نباشد.

اشرفی بیان کرد: برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان بانک‌های کشاورزی به عنوان عامل اصلی و بانک ملی به عنوان شورای هماهنگی بانک‌های استان برای تامین سرمایه در گردش سه حلقه تامین، تولید و توزیع شفاف‌سازی کنند.

وی گفت: از طرفی سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت نیز نسبت به احصای واحدهای تولیدی و توزیعی اقدام کنند و واحدها را برای معرفی به بانک‌های عامل مدنظر داشته باشند.

اشرفی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی و صمت آمادگی کامل را داشته باشند، همچنین دستگاه‌های تابعه جهاد کشاورزی برای کمک به اجرای موفق طرح دولت با اطمینان خاطر در اختیار این سازمان قرار بگیرند.

وی افزود: در حوزه نظارت و بازرسی‌ بر بازار کالاهای مصرفی مردم علاوه بر توان سازمان جهاد کشاورزی و صمت، نیز می‌توان از ظرفیت بسیج استفاده کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: همه هم و غم دولت در این طرح جدید این است که کاری عام‌المنفعه بزرگ در کشور رقم بخورد لذا همه دستگاه‌ها باید ید واحد شده تا طرح با موفقیت اجرا شود.

در این نشست درخصوص تامین کالاهای اساسی، مدیریت در عرضه مرغ از مرغداری به کشتارگاه‌ها، جمع‌آوری شیر و تصمیم‌گیری درباره قیمت نان فانتزی مواردی مطرح شد و مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

اشرفی دیروز در نشست فوق‌العاده تنظیم بازار استان ضمن تبیین جوانب طرح “مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها” اعلام کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و لزوم رصد و پیگیری مستمر وضعیت بازار در این ایام مقرر شده جلسات کمیسیون تنظیم بازار استان و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار به‌طور روزانه برگزار شود.