معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: برنامه راهبردی کاهش تصادفات استان با هدف کاهش آمار تصادفات درون و برون شهری در بازه زمانی سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰، تدوین می‌شود.

 سید کمال الدین میرجعفریان روز یکشنبه در نشست کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان خراسان جنوبی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی مکلفند تصادفات صورت گرفته در محورهای مختلف را ارزیابی و بعد از تحلیل و بررسی کامل عوامل مؤثر در حادثه، اطلاعات لازم را برای ثبت در این برنامه جمع‌آوری کنند.

وی بیان کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه امروز، دستگاه‌های مجری طرح و شرح وظایف آنها مشخص شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: این برنامه با هدف تسریع در روند اجرای عملیات دو بانده سازی در محورهای مختلف، ایمنی راه‌ها، برنامه‌ریزی برای ترویج فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات در سطح استان انجام می‌شود.

وی افزود: در راستای این برنامه راهبردی برای ترمیم محورهای مواصلاتی، اصلاح نقاط حادثه خیز، احداث استراحتگاه‌های موقت بین راهی و سایر موارد تصمیم‌گیری خواهد شد.

میرجعفریان از دستگاه‌های اجرایی متولی خواست با استفاده از ظرفیت نخبگان و خبرگان، موارد مدنظر در این برنامه را در اسرع وقت تهیه کنند تا اجرای کار شتاب بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فعال شدن انجمن خیرین ایمنی راه‌ها در استان اشاره کرد و گفت: این انجمن اولین بار در استان فعال می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: این انجمن با هدف استفاده از ظرفیت خیرین در تأمین ایمنی راه‌های استان فعالیت خواهد کرد.

ابتدای این نشست که به ریاست معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، مصوبات جلسه قبل مورد ارزیابی قرار گرفت و درخصوص اقدامات دستگاه‌ها در راستای تحقق مصوبات بحث و رایزنی شد.

همچنین لوح تقدیر رییس پلیس راه راهور ناجا در این نشست به مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی برای همکاری با پلیس راه استان اهدا شد.