🌑 متاسفانه بی مهری چرخ و فلک مهرمان را تلخ کرد و یتیم شدن دانش آموزان و داغدار شدن مادرانی که هنوز سر از سجاده های دعا برنداشته اند چنان دلمان را به درد آورده که بیانش با هزار مثنوی هم قابل انتقال نیست.

🌑 خانه معدن خراسان جنوبی بعنوان یک تشکل صنفی که هیچ انتصاب دولتی ندارد و مستقیم با رای معدنکاران استان بعنوان متولی پیگیری مطالبات بحق و قانونی معدن داران استان انتخاب شده اند ضمن عرض تسلیت و آرزوی صبر برای همکاران و خانواده های عزیزان عروج کرده ، بر خود وظیفه میداند نسبت به تنویر افکار عمومی و بیان و پیگیری حقایق و مطالبات خانواده های داغدار این حادثه تلخ از هیچ کوششی فروگزار ننماید .

🌑 و اما اکنون اولویت موجود و حیاتی فعلی در وهله ی اول نجات جان مصدومان و بیرون آوردن اجساد جان باختگان از زیر آوار و ایمن سازی معدن و همراهی با افکار عمومی و آرام کردن فضای متشنج بوجود آمده است.

🌑 لذا درباره علل تخصصی این حادثه که قطعا باید بعد از مطالعه گزارش های تخصصی بدان پرداخت بعدا مفصل قلم خواهیم زد.
اما چیزی که تاکنون میتوان به تصریح گفت این است که انباشت و نشت یکباره گاز متراکم متان در تونل معدن ذغال سنگ معدنجوی طبس ، موجب این فاجعه انسانی گردیده که بدون شک رئیس سازمان صمت و معاون معدنی ایشان ( که حتی زحمت رفتن به طبس را در روزیکه تمام ایران طبس هستند به خودش نداده ) و اداره کار و سازمان نظام مهندسی معدن هر کدام با درصدهایی که بعدا مشخص خواهد شد مقصرین مستقیم حادثه پیش آمده هستند و امیدواریم کمیته حقیقت یابی که به تدبیر وزیر محترم صمت تشکیل گردیده بدون هرگونه تعارف و اغماض نسبت به پیگرد این فاجعه فراموش نشدنی اقدام نمایند .
بدیهی است که از سازمان های یاد شده نباید هیچ عضوی در کمیته حقیقت یاب حضور داشته باشند که نقض غرض و تعارض منافع جدی وجود دارد.

🌑 این سلسله نوشتار در روزهای آتی ادامه خواهد داشت و بندهای قانونی مسئولیت حاکمیتی هر کدام از دستگاههای متولی به سمع و نظر مردم خواهد رسید

✍️ روح اله محمدی عضو هیات مدیره خانه معدن استان خراسان جنوبی