#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا جای نگرانی دارد و از مردم می‌خواهیم کماکان در کنترل و مهار این ویروس همراهی کنند.

محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه پنجشنبه اظهار داشت: این افزایش آمار که با آن مواجه هستیم، جای نگرانی دارد البته در کل کشور هم امروز این اتفاق افتاده و روند افزایشی موارد مثبت یک رکورد جدید را ثبت کرده است.

وی افزود: در دور اول و پیک اول بیماری، همراهی مردم به کنترل و مهار ویروس کمک کرد و اگر این همراهی ادامه نداشته باشد قطعا روند افزایشی موارد مثبت باعث افزایش بار مراجعات به بیمارستان‌ها و افزایش تعداد بیماران بدحال می‌شود و احتمال مرگ و میر هم افزایش می‌یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مطمئنا ستاد ملی مقابله با کرونا اگر با این شرایط مواجه شود، اعمال محدودیت‌های جدید را در دستور کار قرار می‌دهد تا بتوانند وضعیت را کنترل کنند.

وی بیان کرد: از مردم عزیز خراسان جنوبی که باعث شدند یکی از استان‌های با مشکلات کم را داشته باشیم، خواهش می‌کنیم کماکان این همراهی را ادامه دهند و از تردد غیرضروری و حضور غیرضروری در خارج از منزل پرهیز کنند.

دهقانی گفت: مردم در صورت خروج از منزل حتما در تجمعات ماسک بزنند و نکات بهداشتی و فاصله گذاری را رعایت کنند که شاهد مشکلات جدی بعد از این نباشیم.

موارد مثبت جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی طی ۲۴ ساعت گذشته پس از چند روز که تک رقمی بود، امروز دورقمی شد.

اغلب موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این استان از نمونه‌های سرپایی است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (پنجشنبه) گفت: از دیروز تا امروز ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و از بین مبتلایان جدید، ۴۹۴ مورد بستری و سه هزار و ۸۰ مورد از افراد معادل ۸۶ درصد از موارد جدید در تماس با مبتلایان بودند.

کیانوش جهانپور افزود: تاکنون ۱۶۴ هزار و ۲۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۵۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸۰۷۱ نفر رسید.