معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان گفت: اتاق اصناف استان در راستای ساماندهی بازار و با بهره گیری از اقدامات اطاق اصناف کشور، در راستای همراهی با بازرسان سازمان صنعت،معدن و تجارت استان، اقدام به رصد ۱۰۰ قلم کالای مورد نیاز مردم به ویژه کالاهای اساسی نماید .
مشیر الحق عابدی با اشاره به نبود مشکل در استان در خصوص انبار و ذخیره سازی کالاهای اساسی مردم گفت:کمبودی در هیچ کدام از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در استان وجود ندارد.
وی به لزوم رصد منظم بازار اشاره و تصریح کرد : دستگاه های نظارتی باید با همگرایی کلیه نیروها و بهره گیری از ظرفیت هایی نظیر بسیج اصناف، همچون گذشته باقدرت به وظایف نظارتی خود عمل نمایند.و از دستگاه های صمت و به ویژه اداره کل جهاد کشاورزی خواست با اهتمام بیشتری نسبت به اجرائی شدن مصوبات کارگروه تنظیم بازار کشور اقدام نمایند.
وی از معاونت بازرسی اداره کل صنعت،معدن و تجارت و بازرسی اتاق اصناف خواست در برخورد با گران فروشان و کم فروشان و متخلفین اقتصادی قاطعانه برخورد نمایند و از مردم خواست، از خرید کالاهای فاقد برچسب خودداری کنند و مراتب را به سامانه های بازرسی از جمله ۱۲۴ اعلام نمایند.
وی در خصوص فرهنگ سازی در جهت همکاری تمامی اقشار مردم در این ایام اظهار داشت: مردم استان بازرسان اقتصادی ستاد تنظیم بازار استان باشند و با هر گونه افزایش قیمت گزارش مربوطه را برای رسیدگی به مبادی ذیربط انعکاس دهند.