معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین آب مورد نیاز روستاییان و عشایر در اولویت برنامه‌های قرارگاه آب استان است و تمهیدات لازم اندیشیده شده تا مردم در روستاها و مناطق عشایری نگران کمبود آب و آبرسانی نباشند.

محمد فرهادی در سومین نشست قرارگاه آب استان افزود: با تامین تانکر برای آبرسانی سیار مشکلی نخواهیم داشت و به‌موقع آب مورد نیاز روستاییان و عشایر به محل اعزام می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه در سال زراعی که پشت سر گذاشتیم با کمبود بارندگی مواجه بودیم و در نتیجه ذخیره سدها در سطح کشور به شدت کاهش یافته، تامین برق با مشکل مواجه شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر افزایش دما و گرمای زودرس در کشور و استان عنوان کرد: از مردم و فرمانداران تقاضا می‌شود با صرفه‌جویی در مصرف برق و رعایت الگوی مصرف در مدیریت شرایط موجود همراهی کنند.

وی با اشاره به اینکه کاهش بارندگی‌ها، مشکلاتی را در آبرسانی رقم زده است افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب از ضروری‌ترین اقدامات در شرایط موجود است.

فرهادی اظهار داشت: برای مدیریت شرایط موجود، حوزه‌های متولی باید با ساخت و سازهای غیرمجاز و نیز مشترکانی که الگوی مصرف آب را به‌درستی رعایت نمی‌کنند، برخورد کنند.

وی گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید به منظور تسهیل در آبرسانی سیار به روستاها و مناطق عشایری، در اولین فرصت تنخواه را در اختیار اداره کل امور عشایر و شرکت آب و فاضلاب استان قرار دهد تا برای آبرسانی سیار دغدغه‌ای نداشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر تجهیز مجتمع‌های آبرسانی مهم استان به دیزل ژنراتور تاکید کرد و گفت: این اقدام که توسط شرکت آب و فاضلاب انجام می‌شود در کاهش هدررفت آب ناشی از قطعی برق موثر است.

در این نشست که با ارتباط ویدئوکنفرانسی فرمانداران همراه بود، مشکلات حوزه شهرستانی مطرح و بررسی شد.

با توجه به کاهش شدید بارندگی‌ها در سال آبی – زراعی جاری و در نتیجه کاهش حجم ذخایر آبی استان، قرارگاه استانی آب با تدبیر استاندار خراسان جنوبی برای برون رفت از پیامدهای احتمالی این وضعیت در اوایل امسال راه‌اندازی شد.