سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در مناطق شهری خراسان جنوبی، بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن از امروز، کدملی سرپرست خانوار را به شماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ پیامک کنند.

علیزاده مهلت نام نویسی برای تسهیلات ودیعه مسکن را تا ساعت ۲۴ پنجشنبه ۹ مرداد اعلام کرد و افزود: متقاضیان در زمان‌بندی اعلام شده باید در سامانه tem.mrud.ir نام نویسی کنند.

وی گفت: این تسهیلات بانکی با نرخ سود ۱۳ درصد و با سررسید یک ساله به مستاجران واجد شرایط پرداخت می‌شود.

علیزاده افزود: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید دارای شرایط داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا و دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.
وی گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات موضوع این مصوبه را شامل کارگران و حقوق بگیران ثابت، (با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر)، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و زنان سرپرست خانوار دانست و گفت:  وثیقه های لازم برای اخذ وام ودیعه مسکن ، از طریق سامانه طرح اقدام ملی اعلام می‌شود.