معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از اختصاص هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار به استان در قالب تسهیلات اشتغالزایی خبر داد.

جواد اشرفی با اعلام این خبر در جلسه تجلیل از کارآفرینان دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال جاری برای ایجاد اشتغال در استان حدود هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان در قالب پرداخت تسهیلات اختصاص یافت که بیشتر آن برای کار آفرینی و مشاغل خرد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: علاوه بر این حدود ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر برای بهزیستی و ۲۵۰ میلیارد تومان هم برای پرداخت تسهیلات به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از سر فصل سایر دستگاه‌ها اختصاص یافته است.

وی با اشاره به این که کارآفرینان فارغ‌التحصیل دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی امسال درخواستی برای دریافت تسهیلات نداشته‌اند، تصریح کرد: برای سال آینده ردیف خاصی برای پرداخت تسهیلات به افراد مورد نظر پیش‌بینی خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: اگر از اعتبارات دستگاه‌های دیگر مبالغی باقی مانده باشد، افراد کارآفرین فارغ التحصیل این دانشگاه را برای دریافت تسهیلات معرفی خواهیم کرد.

اشرفی افزود: بخشی از دوره‌های آموزشی کوتاه مدت را هم به دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اختصاص خواهیم داد و از حضور شما در کارگروه‌های خراسان جنوبی هم استقبال می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه این دانشگاه باید در تغییر رفتار افراد بسیار تأثیرگذار باشد، متذکر شد: اولویت در کار ما با مشاغلی است که منجر به تکمیل زنجیره‌های تولید شود.

معاون استاندار با اشاره به اینکه در خصوص محصولات مزیت‌دار استان خروجی مناسبی وجود ندارد، تصریح کرد: باید با ثبت چند نشان تجاری خاص به این حوزه ورود کنیم.

اشرفی اظهار کرد: باید با رونق صنایع فرآوری از فروش خام و فله محصولات مزیت دار و سنگ‌های معدنی جلوگیری کنیم.

به گفته وی؛ بر اساس مصوبات شورا‌های اداری و برنامه ریزی استان ، دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی باید نیازهای خود را از تولیدات استان تأمین کنند.

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد شهرک تخصصی طلا در خوسف یا بیرجند خبر داد و گفت: در این معاونت پذیرای همه پیشنهاد‌های استانی و ملی در راستای توسعه و پیشرفت خراسان جنوبی هستیم.

شایان ذکر است: در پایان این مراسم از جمعی از کارآفرینان این دانشگاه تجلیل شد

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور