رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: دشمن در تلاش است با جنگ اقتصادی بین مردم و امام امت فاصله ایجاد کند لذا باید مردم در این زمینه هوشیار عمل کنند.

سردار محمد زهرایی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند افزود: دشمن مولفه‌های اقتصادی معیشت، سفره و فکر مردم را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه همیشه دغدغه رشد و تعالی استان را به عنوان فرزند این خطه دارم اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی استمرار نهضت عاشورا است.

وی ادامه داد: حماسه آفرینی‌های هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، حاکمیت اسلام و مردم‌پایه‌ای ولایت و ارتباط بین امام و امت را احیا کرد.

رییس سازمان بسیج سازندگی با تاکید بر اینکه اکنون هم در جنگ تمام عیار اقتصادی با جبهه استکبار هستیم گفت: اکنون دشمن فشار حداکثری اقتصادی را تمرین می‌کند و فکر کرده می‌تواند با تهاجم اقتصادی به ایران، مردم را به زانو دربیاورد.

وی اظهار داشت: به همین دلیل دشمن در فضای رسانه‌ای و مجازی با پمپاژ ناامیدی در بین مردم هزینه می‌کند اما عاقبت، وعده قطعی الهی است.

سردار زهرایی بیان کرد: همانطوری که در استقرار انقلاب و نظام مقدس اسلامی جان‌ها داده و خون‌ها ریخته شد در جنگ اقتصادی هم باید اراده و باور در مردم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه جنگ در خانه‌ها، سفره‌های ما، در گوشی‌های اندرود و در فضای مجازی است تاکید کرد: دولتمردان تصمیمات سخت خود را باید بگیرند.

رییس سازمان بسیج سازندگی افزود: امروز از یخ‌زدگی اراده فاصله گرفته‌ایم و دولتمردان انجماد فکری و باوری که متاسفانه در بخشی از بدنه دولتی قبلی بود ندارند لذا محرومیت‌زدایی را پیشه گرفته و حتما بدنه دولت باید در وزارتخانه، استانداری‌ها و سایر بخش‌ها همراه نگاه رییس جمهوری حرکت کنند.

وی گفت: اگر همه دولت و دولتمردان با همه منابع مالی گشایش‌ها و پرداختن به مردم به میدان بیایند بدون مردم در جنگ اقتصادی موفق نیستند.

سردار زهرایی ادامه داد: تئوری رهبری به نام اقتصاد مقاومتی مبنی بر داشته‌های اعتقادی و آنچه از شدن و باید حرف می‌زند در مقابل نمی‌شود، نمی‌گذارند، نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم است و جز مردم کسی نمی‌تواند این نگاه را تغییر دهد.

وی گفت: اکنون در دفاع مقدس نوین هستیم که خط مقدم آن با جنگ نظامی متفاوت است، در این دفاع مقدس نوین تولید کننده، زن سرپرست خانوار که کار تولیدی کوچک انجام می‌دهد بازاری و هر آنکس که در چرخه و زنجیره اقتصاد کار می‌کند افسر این جنگ است.

رییس سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: همه وظیفه داریم مسیر جنگ را روان کنیم و خود را به عنوان مسئول نوکر این مردم بدانیم تا به نتیجه برسد.

وی عنوان کرد: مردم به موتور محرک، به بسیج کنندگی نیاز دارند تا انگیزه برای تلاش ایجاد شود لذا جمعی از بسیجیان و خیران دریادل، معتمدان محلات، هیات امنای مساجد، گروه‌های جهادی و صندوق های قرض‌الحسنه باید این وظیفه را به دوش بکشند و موتور متحرک مردم شوند.

سردار زهرایی با بیان اینکه در مقابل این همه هجمه دشمن، این همه کار روی زمین مانده باید توسط مردم به جلو برود افزود:  ۴۲ گروه جهادی در کشور معادل ۸۰۰ هزار نفر که ۸۰ لشکر ۱۰ هزار نفری جوان است در جبهبه فتح اقتصادی فعالیت می‌کنند.