#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: قانون “حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” لازم‌الاجراست و دستگاه‌های اجرایی باید تمامی مفاد این قانون را در استان اجرایی کنند.

 سید محمدرضا طالبی  در جلسه قرارگاه استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت افزود: دستگاه‌های اجرایی مکلفند قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را بدون کم و کاست اجرا کنند و هیچ مدیری حق ندارد به بهانه کمبود نیرو از آنچه قانون آنها را مکلف کرده، سرپیچی کند.

وی با تاکید بر اینکه صدا و سیما و رسانه‌های استان در برنامه‌های خبری و رسانه‌ای خود به امر مهم ترویج فرزندآوری و حمایت از جوانی جمعیت بپردازند گفت: این موضوع باید با مشورت کارشناسان صاحبنظر در این حوزه صورت گیرد تا نتیجه معکوس نداشته باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: صدا و سیمای استان در کنار برنامه‌های خود در زمینه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، تعدادی از مشاوران خبره را همراه داشته باشد تا کار با برنامه‌ریزی و نتیجه و بازدهی بهتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در رسانه‌های گروهی و مطبوعات هم لازم است به این موضوع مهم پرداخته شود افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص پیگیری‌های لازم را داشته باشد.

طالبی در مورد اجازه ندادن برخی مدیران به مادران دارای فرزند شیرخوار برای مرخصی ساعت تغذیه کودکان گفت: مدیران ادارات باید طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عمل کنند و هیچ مدیری حق ندارد ضوابط و قوانین را نادیده بگیرد.

وی افزود: انتظار می‌رفت کارشناسان و مبلغان دینی در سخنرانی‌های خود در دهه اول ماه محرم، به موضوع مهم جوانی جمعیت اشاره می‌کردند و به نظر می‌رسد نسبت به این موضوع مهم کمی بی‌توجهی شده در حالی که در جلسات قبلی کارگروه بر این موضوع مهم تاکید زیادی شده بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به عملکرد بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: بیشتر بانک‌های استان در این زمینه عملکرد خوبی دارند و در پرداخت‌ها مشکل خاصی نداشتند اما دو بانک متأسفانه خیلی به این موضوع توجه نداشته‌اند که در جلسه بعدی کارگروه برای پاسخگویی دعوت خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شناسنامه کودکان باید محل صدور و تولد کودک، همان محل سکونت باشد گفت: برخی شهرستان‌ها و شهرها زایشگاه ندارند و فرد مجبور است برای تولد فرزند خود به شهر دیگری مراجعه کند لذا نباید محل تولد شهر غیر محل سکونت در شناسنامه درج شود.

طالبی با بیان اینکه جوانی جمعیت فواید زیادی برای نظام، دین و جامعه دارد ادامه داد: همه مدیران باید اهتمام ویژه‌ای به اجرای قانون جوانی جمعیت داشته باشند.

وی گفت: قانون راهکارها را درخصوص جوانی جمعیت پیش‌بینی و عنوان کرده اما برخی دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای قانون، انحرافاتی دارند که چنانچه این موضوع ادامه پیدا کند، نام این دستگاه‌ها اعلام خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: این دستگاه‌ها متأسفانه قانون را به نفع خود تعبیر می‌کنند و قابل پذیرش نیست دستگاه اجرایی قوانین را تفسیر به رأی و در راستای انتفاع حوزه کاری خود تعبیر کند.

وی نظارت بر اجرای قوانین را بسیار مهم خواند و گفت: انتظار می رود دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد استانداری با همکاری و استفاده از ظرفیت بسیج در این خصوص اقدام کند.

طالبی خاطرنشان کرد: تمامی مصوبات این جلسه باید برای جلسه بعدی اجرا شده باشد و هیچ بهانه‌ای از مدیران مبنی بر اجرا نشدن آنها قابل قبول نخواهد بود.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس بهداشت و ا حسن پور