فرماندار نهبندان گفت: گازرسانی به ۷۷ روستای این شهرستان با اعتبار ۱۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام شده و آماده افتتاح در دهه فجر امسال است.

مجید بیکی  افزود: همچنین گازرسانی به ۲۲ واحد صنعتی در شهرستان نهبندان با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان تکمیل شده و آماده افتتاح است.

وی بیان کرد: گازرسانی به مسکن محرومان شهرستان نیز با اعتبار ۵۳۰ میلیون تومان انجام شده است و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار نهبندان از آغاز عملیات گازرسانی به ۹۶ روستای این شهرستان با اعتبار ۱۶۲ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن نیز با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آغاز خواهد شد.

وی افزود: اکنون ۳۵ هزار و ۹۰۰ نفر در شهرهای شوسف و نهبندان و ۶۱ روستای شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و سال ۱۴۰۰ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان نهبندان از گاز برخوردار خواهند شد.

بیکی گفت: تحول بزرگی در زمینه گازرسانی به این شهرستان مرزی در حال انجام است به طوری که مبلغ پروژه‌هایی افتتاحی و کلنگ‌زنی دهه فجر امسال در نهبندان ۲۹۷ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان است.

وی اظهار داشت: درخصوص تامین سوخت روستاهای فاقد گاز شهرستان در فصل زمستان هم مشکلی وجود ندارد و سوخت مورد نیاز تمامی اهالی روستاها و خانوارهای شهری که تاکنون به آنها گازرسانی نشده، تامین شده است.

گاز طبیعی سال ۹۷ به نهبندان آخرین شهرستان خراسان جنوبی رسید و تاکنون در شهرهای نهبندان و شوسف به طور کامل علمک گاز نصب شده است.

همچنین گازرسانی به روستاهای شهرستان و واحدهای تولیدی، صنعتی، دامپروری و مرغداری در حال انجام است.

سوخت مورد نیاز اهالی روستاها و خانوارهای شهری که تاکنون به آنها گازرسانی نشده است در فصل زمستان تامین و توزیع می‌شود.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان است.