تعداد فرستنده‌های ماهواره‌ای دیجیتال خراسان جنوبی با بهره‌برداری از فرستنده دیجیتال روستای کبودان شهرستان زیرکوه به ۹۵ مورد رسید و پوشش جمعیت استان از ۹۲ درصد فراتر رفت.

فرستنده دیجیتال روستای کبودان در شهرستان مرزی زیرکوه روز پنجشنبه به صورت آزمایشی با اعتبار حدود ۵۰۵ میلیون تومان راه‌اندازی شد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی در آیین راه‌اندازی فرستنده دیجیتال گفت: این فرستنده با تلاش معاونت فنی صدا و سیمای استان و با اعتبار حدود ۵۰۵ میلیون تومان از محل اعتبارات استانداری و سازمان صدا و سیما راه‌اندازی شده است.

علیرضا آینه دار اظهار داشت: با بهره‌برداری آزمایشی از این فرستنده تعداد فرستنده‌های ماهواره‌ای دیجیتال خراسان جنوبی به ۹۵ فرستنده رسید و با همکاری استانداری خراسان جنوبی در ۴۵ روز آینده، ۶ ایستگاه دیجیتال دیگر در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: اکنون بیش از ۹۲ درصد جمعیت خراسان جنوبی از پوشش شبکه‌های دیجیتال بهره‌مند هستند.

فرماندار زیرکوه هم گفت: از میزان اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان توسط صدا و سیما و ۵۵ میلیون تومان توسط استانداری خراسان جنوبی تامین شده است.

محمدحسین عربشاهی بیان کرد: با راه‌اندازی این فرستنده یک ‌هزار و ۱۴۱ نفر از اهالی روستای کبودان، شیرخند و همایون از برنامه‌های ۱۸ شبکه تلویزیونی و ۱۹ شبکه رادیویی دیجیتال بهره‌مند شدند.

وی ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی این ایستگاه فرستنده دیجیتال با توجه به شرایط موجود پیشگیری از بیماری کرونا، نیاز دانش آموزان و والدین برای استفاده از شبکه‌های آموزشی رفع شود.

فرماندار زیرکوه از راه‌اندازی ۶ فرستنده دیجیتال دیگر در این شهرستان با همکاری صدا و سیما و استانداری خراسان جنوبی طی ۲ ماه آینده خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این ایستگاه‌ها معادل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد شد.

مرکز شهرستان مرزی زیرکوه در فاصله ۱۴۵ کیلومتری بیرجند قرار دارد.