یک واحد مینی پالایشگاه (تولید هیدروکربن سبک و سنگین) در نهمین روز دهه فجر با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند افتتاح شد.

سید صولت مرتضوی  در ادامه برنامه‌های سفر خود به خراسان جنوبی  در مراسم افتتاح ۲ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند حضور یافت.

مینی پالایشگاه یا واحد تولید هیدروکربن سبک و سنگین یکی از این پروژه‌هاست که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و فاز اول مجموعه با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در نهمین روز دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

این واحد فرآوری با زیربنای هفت هزار متر مربع در زمینی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع احداث شده است و برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر غیر مستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

واحد مینی پالایشگاه در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند افتتاح شد

همچنین یک تولیدی لوازم آرایشی و بهداشتی که عملیات اجرایی آن سال ۱۴۰۰ در منطقه ویژه اقصادی بیرجند آغاز شد، امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

۲۵ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای راه‌اندازی این واحد تولیدی سرمایه‌گذاری شده است و فاز اول پروژه همزمان با نهمین روز دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

این کارخانه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی با زیربنای هزار و ۲۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۹ هزار متر مربع احداث شده که برای ۲۲ نفر به صورت مستقیم و ۳۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نخستین برنامه سفرش با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار کرد و بهره‌برداری از ۹ واحد گلخانه در مجتمع گلخانه‌ای محمدیه شهرستان خوسف، حضور در نشست مشترک کارگروه اشتغال و شورای اداری استان و آغاز عملیات اجرایی مجتمع فرآوری مواد نسوز قاین از دیگر برنامه‌های مرتضوی در این سفر یک روزه است.