۱۰ طرح گلخانه‌ای با توان تولید سالانه ۲۵۰ تن سبزی و صیفی در دهه فجر با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان خوسف به بهره‌برداری رسید.

 مراسم افتتاح همزمان ۱۰ واحد گلخانه  در ادامه برنامه‌های سفر سید صولت مرتضوی به خراسان جنوبی و با حضور استاندار، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این آیین ضمن ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی گفت: دهه فجر علاوه بر اینکه یادآور یاد و بیانگر راه امام خمینی (ره) است، فرصتی برای تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

مرتضوی افزود: دهه فجر فرصتی برای معرفی خدمات مختلف در دوران استقرار نظام جمهوری اسلامی بوده که به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های سفر یک روزه خود در خراسان جنوبی عنوان کرد: در این سفر فرصتی پیش آمد تا بازدید و بهره‌برداری از طرح‌های مختلف عمرانی و اقتصادی را داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شهرک گلخانه‌ای محمدیه خوسف از جهات مختلف حایز اهمیت است گفت: این شهرک به تولید محصولات کشاورزی دانش‌بنیان موصوف است که براساس گزارش‌های ارایه شده در سال بالغ بر هزار و ۸۰۰ تن محصولات گلخانه‌ای را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه ریزش محصولات گلخانه‌ای این شهرک اندک و محدود است افزود: براساس آمارهای ارایه شده حدود ۴۰ درصد محصولات در استان مصرف می‌شود و مابقی آن صادرات به سایر استان‌ها و خارج از کشور است.

مرتضوی گفت: فرصت شغلی مناسبی در این شهرک گلخانه‌ای ایجاد شده و چنین شهرک‌هایی معدل بهره‌وری است لذا با هزینه‌های اندک تولیدات بسیار مناسبی خواهیم داشت.

وی افزود: متأسفانه به لحاظ خشکسالی‌ها شاهد ریزش اشتغال در حوزه کشاورزی هستیم اما خوشبختانه خراسان جنوبی هم در کشت گلخانه‌ای هم در تولید محصولات مزیت‌دار مانند زرشک و عناب گوی سبقت را ربوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خراسان جنوبی در صنعت دام و طیور نیز خدمات ارزنده‌ای را به مردم بومی و استان‌های همجوار ارایه کرده است.

وی بیان کرد: شهرک‌های کشاورزی قابلیت تکثیر در همه شهرستان‌ها را دارد لذا هم شرکت‌های سهامی و زراعی قابلیت توسعه دارند و هم باید با توجه به اقلیم و کم‌آبی بستر مناسبی برای افزایش شهرک‌های گلخانه‌ای ایجاد شود.

مرتضوی گفت: احیای قنوات هم از مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی بوده که اقدامات خوبی در این راستا با همت استاندار و دستگاه‌های ذیربط انجام شده است.

وی ادامه داد: حضور آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان یک نعمت است از تلاش‌های استاندار ساعی و سختکوش همچنین نمایندگان استان در مجلس برای همراهی با برنامه‌های دولت تشکر می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم گفت: ۱۰ طرح گلخانه سبزی و صیفی با مجموع تولید ۲۵۰ تن در سال امروز به بهره برداری رسید.

مهدی جعفری با بیان اینکه این طرح‌های گلخانه‌ای برای ۶۵ نفر شغل ایجاد کرده است افزود: بیش از ۱۹ میلیارد تومان برای راه‌اندازی این واحدها سرمایه‌گذاری شده که اشتغال ۲۰ نفر مستقیم، ۳۵ نفر غیر مستقیم و ۱۰ نفر تثبیت اشتغال را به همراه داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نهمین روز دهه فجر برای افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح عمرانی و اقتصادی وارد خراسان جنوبی شد.

وی علاوه بر دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، یک واحد مینی پالایشگاه (تولید هیدروکربن سبک و سنگین) و واحد تولیدی لوازم آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند را افتتاح کرد.

حضور در نشست مشترک کارگروه اشتغال و شورای اداری استان و آغاز عملیات اجرایی مجتمع فرآوری مواد نسوز قاین از دیگر برنامه‌های مرتضوی در این سفر یک روزه است.