سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی  در مراسم مهمانی لاله‌ها که در قطعه یک گلزار شهدای بیرجند با حضور مسئولان و اقسار مختلف مردم برگزار شد، اظهار کرد: هر سال دهه فجر را با ادای احترام به محضر امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی آغاز می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: در طی تاریخ ۱۴۰۰ ساله پس از بعثت پیامبر اسلام مجاهدان زیادی از اصفیا و اولیای الهی بودند که بسیار تلاش کردند اما امام خمینی(ره) بعد از معصومین، توانست زیر پرچم اسلام و اهل بیت(ع) یک جامعه مدنی دینی و الهی ایجاد کند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اخلاص، شجاعت و نحوه ارتباط و تعامل امام خمینی(ره) با مردم، گفت: هنر امام راحل این بود که توده‌های مختلف مردم را به میدان و صحنه آورد و با وحدت کلمه حول کلمه «الله» و نفی هرگونه استبداد و تسلیم در مقابل غیرخدا مردم را جمع و تبدیل به ید واحده کرد و این مردم با دست خالی در مقابل رژیم پهلوی و مستظهر به پشتیبانی قدرت‌های جهانی شرق و غرب ایستادند تا به پیروزی رسیدند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به نعمت انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: ما تا ابد اگر از امام راحل سپاسگزاری کنیم کم خواهد بود چون جامعه‌ای را به ما هدیه کرد که ما تازه مفهموم زندگی کردن در لوای اهل بیت(ع) را می‌توانیم درک کنیم.

وی پاسداشت ما با امام راحل به معنای بیعت هرساله با امام است که از این مکتب و انقلاب حفاظت می‌کنیم، افزود: در این سالها شاهد توطئه‌ها و فتنه‌های فراوانی از سوی دشمنان بودیم اما ملت ایران به میدان آمدند و قلبی آغشته از حب حضرت امام راحل این فتنه‌ها با هر رنگ و بویی سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی را به شکست می‌کشانند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه لحظه‌ای نشده است که این مردم و حتی جوانان پاکی که دوران امام راحل را درک نکردند این انقلاب را تنها بگذارند، افزود: امروز می‌بینیم که چگونه مردم به ویژه جوانان در مسیر آرمان‌های امام و انقلاب فداکاری می‌کنند و همچنان آماده برای ایثار و دفاع از انقلاب هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: علت دیدار ما با شهدا در دهه فجر، هم‌پیمانی با شهداست که در دوران انقلاب و دفاع مقدس جانفشانی کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک این کشور به دست متجاوزان خارجی بیافتد.

وی با اشاره به اینکه نهضت مجاهدات‌ها تا امروز ادامه دارد و این یک پیام روشن برای ملت ایران است که چگونه می‌توان عزت و سرفرازی به دست آورد و هم پیام به دشمنان است که ملت ایران چگونه ملتی است، گفت: ملت ایران اسلامی بیش از ۴۰ سال مقتدر و شجاعانه ایستاده و باز هم خواهد ایستاد چون عزم کرده و عهد بسته است و هر ساله این عهد و عزم را تجدید می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: برنامه‌ها و مراسم‌های دهه فجر انقلاب اسلامی پایمی به دشمنان است که ما مأیوس، پشیمان و خسته نشده‌ایم و بیشتر از گذشته آمادگی داریم و جان‌های زیادی در طلب شهادت آماده فداکاری‌اند و قلب‌های زیادی به عشق شهادت می‌تپد چون عروج، سعادت ابدی و کمال انسانیت را در شهادت می‌بینیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تأکید بر اینکه شهادت مرگ تاجرانه است و شاید موفق‌ترین تجار عالم شهدا باشند که جان ناقابل و حیات مادی زودگذر را با ثروت عظیم ابدی عوض کردند، خاطرنشان کرد: ای کاش ما این کلامی که به زبان می‌آوریم باور قلبی‌مان باشد و در مسیر شهدا به درستی و باقدرت برویم و با دعای خیر شهدا به آنان بپیوندیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور