#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: با افرادی که پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را نقض کنند، برخورد قانونی می شود.

معتمدیان با بیان این مطلب در نشست با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی، رؤسای بیمارستان ها و متخصصان عفونی، ضمن تشکر از تلاش این گروه برای بازگشت سلامت به جامعه، خاطرنشان کرد :همه افراد جامعه در هر شغل و حرفه ای مکلف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی می باشند.
?وی با تأکید بر اینکه همه مردم باید خطر کرونا را جدی بگیرند، تصریح نمود:هدف اصلی در ابلاغ دستورالعمل ها، حفظ آرامش جامعه است اما همواره تأکید بر رعایت نکات بهداشتی است.
?به گفته وی؛ نصب بنرهای مرتبط و اطلاع رسانی نکات و توصیه های بهداشتی از برنامه هایی است که به طور جدی از فردا دنبال خواهد شد.
?استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ازدحام جمعیت و شلوغی در برخی فروشگاه ها و مراکز فروش گفت: بر اساس دستورالعمل های بهداشتی، مدیران این مجموعه ها مکلفند ضمن اقدام به ضد عفونی مکرر محیط، دستکش یکبار مصرف در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

?معتمدیان افزود: کمیته نظارت و بازرسی ستاد مدیریت کرونای استان، مجوز لازم برای برخورد قانونی با ناقضان قانون را دارد.
وی متذکر شد: نانوایی ها، جایگاه های سوخت، اماکن عمومی و اماکن صنفی از این قاعده مستثنی نیستند.
به گفته وی؛ نظارت ها و بازرسی ها به صورت شبانه‌روزی و بی وقفه انجام می شود.

?معتمدیان، تعیین ۹ گلوگاه خاص برای توقف اتوبوس ها در محورهای استان را از مهمترین اقدامات در راستای محدودیت ترددها برشمرد و خاطرنشان کرد:اتوبوس های در حال گذر از محورهای استان، برای نماز و استراحت فقط اجازه توقف در این ۹ مجتمع بین راهی را دارند.
?وی افزود: اتوبوس های درگذر، اجازه ورود به داخل شهرهای استان را ندارند و به محض ترک هر مجتمع، فضا بلافاصله ضد عفونی و گندزدایی می شود.
به گفته وی؛ هدف از اعمال این محدودیت ها، پیشگیری از شیوع بیماری کروناست.

استاندار از استقرار نیروهای کنترل شرایط در ورودی و خروجی شهرهای استان گفت و یادآور شد: کنترل دمای بدن و شرایط مسافران در ورودی و خروجی شهرها، مهمترین هدف از استقرار این افراد است.
معتمدیان ادامه داد: افراد مشکوک با کنترل کامل برای بستری و شروع درمان به بیمارستان ها منتقل می شوند.

?وی در پایان از تلاش استان برای تأمین اقلام بهداشتی گفت و متذکر شد:کمبود برخی موارد مثل ماسک متأثر از افزایش درخواست هاست که در کل دنیا مشهود می باشد.
به گفته وی؛ در توزیع اقلام بهداشتی اولویت هایی تعیین شده و بر این اساس کادر درمانی، پزشکان و پرستاران در اولویت می باشند و بیماران خاص در جایگاه بعدی قرار دارند.