#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: تکمیل ۵۳ پروژه نیمه تمام در شهرستان طبس در دستورکار قرار دارد و به جد پیگیر هستیم تا به اتمام برسد.

جواد قناعت  در جمع نمازگزاران شهر طبس با تبریک سالروز ولادت امام عصر (عج) و همچنین روز سربازان گمنام امام زمان (عج)، اظهارداشت: امید است با تکمیل این طرح‌ها، زیرساخت‌های شهرستان ارتقا یابد و آنچه در شان مردم ولایت مدار شهرستان طبس است، رقم بخورد.

وی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که به جد در دولت سیزدهم پیگیری می‌شود، حل مشکلات مردم و ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در ۲۳ دی‌ماه امسال در سفر شهرستانی به همراه مدیران استانی خدمت مردم عزیز طبس رسیدیم و موضوعات مختلفی را مدیران و مردم عزیز مطرح کردند، اضافه کرد: از بنده به عنوان مقام عالی دولت در استان و از نماینده مردم طبس خواسته شد که بالگرد هوایی در شهرستان مستقر شود که با پیگیری‌های صورت گرفته بعد از ۲ ماه این بالگرد مستقر شد.

قناعت با بیان اینکه در سال جدید قطعا برای تکمیل بیمارستان طبس اقدام خواهیم کرد، افزود: وضعیت نامناسب جاده‌های استان از دغدغه‌های اصلی مردم منطقه است که پیگیر رفع آن هستیم.

وی اظهار داشت: فروردین ۱۴۰۱ وارد قرن جدید می‌شویم، امام راحل در سال ۵۹ فرمودند؛ «قرن جدید، قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است»، قطعا در قرن جدید شاهد موفقیت‌های چشمگیر نظام در عرصه‌های مختلف برای مردم عزیز ایران اسلامی خواهیم بود.

قناعت با بیان اینکه اعتقاد به ظهور منجی در ادیان مختلف از جمله یهودی‌ها، زرتشتی‌ها و مسیحی‌ها نیز وجود دارد و آنها هم اعتقاد به منجی دارند، گفت: پیروان سایر ادیان هم منتظر هستند تا منجی آخرالزمان ظهور کند اما مفهوم انتظار و ظهور در دین اسلام با سایر ادیان تفاوت‌های اساسی دارد و موعود مسلمانان با موعود ادیان دیگر متفاوت است اما در کنار این تفاوت‌ها همه ادیان در غلبه حق بر باطل دارای دیدگاه مشترک هستند.

وی تصریح کرد: منتظر واقعی چنانچه در عرصه‌های بین المللی بر قشری از مسلمانان در کشورهای مختلف ظلمی وارد شود، باید فریاد بکشد.

استاندار خراسان جنوبی یکی دیگر از خصوصیات منتظران واقعی امام زمان(عج) را بصیرت و زمان‌شناسی به ویژه در مواجهه به فتنه‌ها دانست و گفت: منتظر واقعی کسی است که بصیرت دارد و گوش به فرمان رهبری است.

قناعت عنوان کرد: منتظر واقعی صالح و ظلم ستیز است، کسانی که دم از انتظار می‌زنند باید در مقابل نظام سلطه و مستکبرین عالم و به ویژه آنهایی که مسلمانان را مورد ظلم و ستم قرار دادند، بایستند و مقاومت کنند.

وی مهمترین شاخص منتظر واقعی را اهل جهاد تبیین بودن دانست و اضافه کرد: این موضوع از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است و یک منتظر واقعی ماموم واقعی امام زمان (عج) خودش است.

قناعت خاطرنشان کرد: امروز یک منتظر واقعی باید پشت سر مقام معظم رهبری باشد، چراکه امروز تنها کسی که پرچم اسلام را در جهان پرتلاطم به دست گرفته، مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است، گفت: ایجاد تمدن نوین اسلامی یکی از موضوعاتی است که رسانه‌های بیگانه روی آن حساس هستند و می‌گویند که تمدن ساز فقط فرهنگ غرب است، لذا ایجاد تمدن نوین اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب لازمه طلوع خورشید ولایت است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: امروز بشر نیازمند منجی است و غفلت از مسئله انتظار مشکل اصلی جامعه بشریت و کشورهای منطقه است.