علی تهوری  با بیان اینکه بیشتر کالاهای ارزان قیمت فاقد کیفیت مناسب هستند، تاکید کرد: کالای قاچاق به دلیل اینکه مراحل قانونی ورود را طی نمی کند هزینه ای در بحث واردات ندارد و با عرضه قیمت پایین بعضا از کیفیت نامناسب نیز برخوردارند.
وی ادامه داد: در این ارتباط تولید کنندگان داخلی با توجه به نیاز جامعه باید با ارتقای کیفیت و تنوع محصول و ارایه خدمات پس از فروش زمینه خرید کالای ایرانی را بیشتر فراهم کنند.
وی با بیان اینکه کالای قاچاق یکی از عوامل اصلی تهدید تولید داخلی است، اظهار کرد: در اجرای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در مورد ضرورت مبارزه با کالای قاچاق و دستورالعمل های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بازرسان سازمان به عنوان دستگاه کاشف در عرضه از ابتدای سال ۹۵ مبارزه با کالای قاچاق را تشدید کردند.

وی با اشاره به ضرورت های تشدید مبارزه با کالای قاچاق افزود: پدیده کالای قاچاق علاوه بر ضربه به تولید داخلی، باعث افزایش بیکاری می شود.
به گزارش ایرنا تهوری ادامه داد: در این ارتباط طرح تشدید مبارزه به قاچاق کالا با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی استان به اجرا درآمده است.
وی یادآور شد: خراسان جنوبی به عنوان نخستین استان در مبارزه با کالای دخانی قاچاق ، انواع محصولات قاچاق را در سطح عرضه جمع آوری کرد، همچنین سایر گروه های کالایی نیز حذف یا به حداقل رسیده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: امسال ۴ هزار ۴۶۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۱ درصد رشد دارد. تهوری تعداد پرونده های تشکیل شده را ۱۲۶ فقره ذکر کرد و یادآور شد: ارزش ریالی پرونده های حوزه قاچاق کالا یک میلیارد و ۱۶۴ میلیون ریال است که حدود ۲۳ برابر رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است.