نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با صدور پیامی به مناسبت روز پرستار اظهار داشت: جانفشانی و از خودگذشتگی جامعه پرستاری در روزهای سخت مبارزه با کرونا، گواهی بر تعهد و هدفمندی جامعه پرستاری است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در این پیام ولادت حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و روز پرستار را تبریک گفت.

وی با ذکر آیه “و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا” افزود: فرخنده زادروز بانوی عظیم الشان اسلام و بزرگ پرچمدار واقعه کربلا حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)، اسوه صبر و بردباری که با ایثار و فداکاری اقداماتی تاثیرگذار را در مسیر پرستاری از بازماندگان واقعه دردناک کربلا، از خود به یادگار نهادند را تبریک می‌گویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: بی تردید مناسبتی شایسته‌تر از روز میلاد حضرت زینب (سلام الله علیها) برای قدردانی از پرستاران و تکریم مدافعان سلامت نمی‌توان یافت. جانفشانی و از خودگذشتگی جامعه پرستاری در روزهای سخت مبارزه با کرونا ویروس، گواهی بر تعهد و هدفمندی جامعه پرستاری می‌باشد که وظایف خود را با انگیزه‌های الهی و برگرفته از مکتب عاشورا انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: پرستاران عزیز هر لحظه‌ای که در این کار سنگین و فرسایشی، با توجه به احساس تکلیف در مقابل بیمار، در مقابل انسان دردمند می‌گذرانند، یک حسنه‌ای را از خدای متعال و یک پاداش و اجری را از حضرت ربوبی دریافت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: همه موظفیم از این انسان‌های فداکار و دلسوزی که از بیماران در مراحل دشوار بیماری با عمل انسانیِ پرستاریِ خود مواظبت و حمایت می‌کنند، به‌عنوان احترام به یک ارزش انسانی والا قدردانی نماییم.

سالروز ولادت حضرت زینب (س) که پنجم جمادی الاول است به نام روز پرستار نامگذاری شده که امسال مصادف با ۳۰ آذر است.

هفته گرامیداشت پرستار از ۲۶ آذر تا دوم دی در سراسر کشور برگزار می‌شود.