#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از انهدام باند بزرگ احتکار دارو و کشف ۲ انبار دارو در شهرستان”بیرجند” خبر داد.

سرهنگ”علی اکبر حیدری” اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی اخباری دریافت کردند که در شرایط حساس کنونی و شیوع بیماری ویروس کرونا در کشور، برخی ازمتصدیان داروخانه ها و وارد کنندگان مواد دارویی در استان اقدام به دپو وسوءاستفاده از شرایط فعلی کشور می کنند و از طریق دپوی دارو و مواد ضد عفونی سودجویی می کنند که موضوع پیگیری شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی ادامه داد: مأموران پلیس امنیت عمومی استان در همین راستا مالک یکی از داروخانه های شهرستان بیرجند را شناسایی کردند که با راه اندازی تشکیلاتی باتدی اقدام به دایر کردن انبارهای خانگی غیرمجاز در نقاط امن و احتکار دارو وقرص های غیر مجاز در شرایط غیر استاندارد و بسیار نامطلوب و غیر بهداشتی کرده است.

سرهنگ حیدری افزود: مأموران پس از شناسایی ۲ انبار احتکار دارو در بیرجند، با هماهنگی مقام قضائی و همراهی نمایندگان اداره غدا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان سازمان صنعت و معدن استان این انبارها بازرسی کردند.

وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از این ۲ انبار غیر مجاز مقادیر زیادی دارو شامل ۱۷۹ قلم انواع دارو و مواد ضد عفونی و بهداشتی کشف که در این راستا سرباند و ۲ نفر از اعضای این باند دستگیر شدند و داروهای کشف شده با ۳ خودرو جهت تعیین نوع و ارزش ریالی به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان منتقل شد.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی استان خراسان جنوبی معرفی و اعزام شدند.

وی خاطر نشان کرد: احتکار و انبار کردن دارو و مواد بهداشتی در محیط های غیر استاندارد علاوه بر ضربه اقتصادی به کشور و فروش این داروها با قیمت های زیاد و بدون اخذ ویزیت پزشک بصورت مخفیانه، احتمال فاسد شدن و گذشت تاریخ مصرف این داروها را به دنبال خواهد داشت که در صورت عرضه به بازار باعث بروز خطرات جانی و آسیب های جسمی در میان شهروندان خواهد شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی هشدار داد: پلیس با افراد فرصت طلبی که با توجه شرایط کنونی کشور اقدام به فعالیت غیرقانونی و احتکار دارو و مواد غذایی می کنند طبق قانون قاطع و با شدت برخورد می کند تا زمینه سوء استفاده مفسدین اقتصادی فراهم نگردد.