#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز جهان به تعبیر رهبر معظم انقلاب درگیر جهالت مدرن است و تنها راه نجات از آن پناه بردن به قرآن و عترت است.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی روز یکشنبه در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی افزود: ماه رمضان ضیافت تقرب الهی است و آنچیزی که مارا به این منزلت نزدیک می‌کند، ذکر است.

وی گفت: ذکر به معنای خود قرآن آمده و به معنای یاد است، خداوند قرآن را نازل کرد تا ما با قرآن به او نزدیک شویم و تقرب پیدا کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: آنقدر نزول قرآن عظمت دارد که خداوند آن را در شب قدر نازل کرد و حتی رمضان را با قرآن معرفی می‌کند زیرا روزه گرفتن هم قرب الهی می‌آورد و برای خالص شدن باید روزه گرفت.

وی گفت: رمضان ماه نزول قرآن است و ما در این ماه به ضیافت الهی دعوت شدیم تا در این ضیافت با ذکر یعنی قرآن به خدا نزدیک شویم.

حجت‌الاسلام نوفرستی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند کتاب انقلاب ما قرآن است و اگر انقلاب کردیم برای پیاده کردن قرآن بوده است و آخرین سفارش معمار انقلاب هم سفارش خاتم تبیین (ص) بوده که قرآن آخرین راه نجات بشر است.

سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) در حسینیه جماران بیرجند گشایش یافت و تا دوم اردیبهشت برپا است.