#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?وزیر کشور از هماهنگی و تعامل خیلی خوب بین اعضای ستادهای بحران خراسان جنوبی و یزد که از اولین لحظات وقوع سانحه، خدمات مطلوبی به حادثه دیدگان ارائه کردند، قدردانی نمود.
دکتر وحیدی در جلسه پیشگیری و هماهنگی فرماندهی ستاد بحران استان در طبس خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دلیل بموقع رسیدن تیم ها و یگان های امدادی استان های خراسان جنوبی؛ رضوی و یزد در محل حادثه، هیچ یک از فوت شدگان به دلیل ارائه دیرهنگام خدمات امدادی فوت نکرده و همه آنها در زمان وقوع حادثه و به دلیل واژگون شدن واگن های قطار جان خود را از دست داده اند.
?وی با اشاره به اینکه در یزد محلی برای ارائه شکایات مسافران این قطار مشخص خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به وجود معادن در این منطقه مدیریت بحران خراسان جنوبی باید برنامه ریزی های مناسبی برای زمان ایجاد بحران و چگونگی امداد رسانی به مصدومان انجام دهد .
?وزیر کشور با تأکید بر آسیب شناسی حادثه، اظهار داشت: مدیریت های بحران خراسان جنوبی و یزد باید نسبت به شناسایی نقاط ضعف مانند نبود راه دسترسی و پوشش ضعیف تلفن همراه و غیره بررسی های لازم را انجام داده و برای رفع آنها اقدام کنند.
?به گفته وی؛ با توجه به طولانی بودن این مسیر که خستگی رانندگان را به دنبال دارد، باید ایستگاه های بین راهی در طول مسیراحداث شوند .
?وحیدی با اشاره به اینکه حوادث جاده ای بیشتر در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها به وقوع می پیوندند، خواستار برنامه ریزی مناسب در این باره شد.
به گفته وی؛ پیگیری های لازم برای ارسال تجهیزات مورد نیاز بیمارستان طبس از طریق وزیر بهداشت و همچنین پرداخت به موقع دیه فوت شدگان با توجه به بیمه بودن مسافران صورت خواهد گرفت.