نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات آبی شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود خبر داد.

، آقای نخعی در این دیدار با تشریح وضعیت کاهش شدید بارش و مشکلات حاد تامین آب در شهر‌ها و روستا‌های حوزه انتخابیه خواستار تسریع در روند اجرای طرح ها و اقدامات فوری در راستای رفع مشکلات آبی ،خصوصا در روستا‌ها شد.

در این جلسه مقرر شد با تسریع در اجرای روند تامین مالی طرح های آبرسانی روستایی از محل تسهیلات ماده ۵۶، تامین مالی این طرح ها در نیمه اول امسال صورت گیرد به نحوی که حداقل ۵۰۰ میلیارد ریال به طرح‌های روستایی و مجتمع‌های آبرسانی نهبندان و سربیشه اختصاص یابد.

 

همچنین ١٠٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات بودجه عمومی به مجتمع‌های آبرسانی روستایی از سوی آبفای کشور اختصاص می یابد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد با اجرایی شدن اعتبارات رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار حداقل ٢٠٠ میلیارد ریال از این محل به حل مشکلات آبی روستا‌ها اختصاص یابد و با توجه به مشکلات حاد آبی و خشک شدن تعدادی از چاه‌ها دو دستگاه تانکر به فوریت به ناوگان آبرسانی سیار نهبندان و سربیشه اضافه شود.

آقای نخعی گفت: همچنین با توجه به لزوم تسریع در روند اجرایی شدن تصفیه خانه فاضلاب سربیشه سرمایه گذار حداکثر ظرف یکماه آینده  مقدمات شروع کار عملیاتی شود.