#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

استاندار خراسان جنوبی :
✅ بازگشایی اصناف به معنای عادی شدن شرایط و کاهش اپیدمی نیست
?استاندار خراسان جنوبی در جلسه «ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا» تأکید کرد: بازگشایی اصناف به معنای عادی شدن شرایط و کاهش اپیدمی نیست و باید همچنان اصل مهمِ در خانه ماندن را جدی بگیریم.
محمد صادق معتمدیان اظهار داشت: از امروز طرح فاصله گذاری اجتماعیِ هوشمند به غیر از تهران در همه استان‌ها آغاز شده که به نوعی مرحله دوم غربالگری در قالب غربالگری اصناف محسوب می شود.
?وی افزود: ۱۱ گروه به عنوان مشاغل پرخطر شناسایی شده اند که همچنان باید تعطیل باشند و مشاغل کم ریسک نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خواهند کرد.
?استاندار خاطرنشان کرد: اصناف و افرادی که در سایت ثبت نام نکرده و گواهی سلامت را اخذ نکنند، به هیچ عنوان حق بازگشایی ندارند، چرا که سلامت جامعه را باید به موازات زندگی و معیشت مردم پیش بُرد و هر دو حائز اهمیت هستند.
?معتمدیان گفت: از امروز دو سوم کارکنان ادارات دولتی در محل کار حاضر شده و یک سوم نیز با توجه به راهکارهای هر دستگاه و رعایت حال بیماران مزمن و بانوانی که اطفال کمتر از ۱۰ سال دارند، به صورت دورکاری یا مرخصی عمل خواهند کرد.
?نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اهمیت سلامت هر دو قشرِ کسبه و مشتریان، تصریح کرد: با رعایت بایدها و نبایدهای بهداشتیِ محیط کسب و کار، رعایت اصول بهداشتی افراد شاغل و همچنین اجرای ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی توسط مشتریان، بخش اعظمی از نگرانی ها کاهش خواهد یافت.
?وی افزود: بیشترین آسیب پذیری در بخش حمل و نقل عمومی است و علاوه بر نظارت در حوزه اصناف باید در این بخش نیز نظارت و بازرسی ها با جدیت دنبال شود تا نگرانی مردم مرتفع گردد.
?معتمدیان ادامه داد: با اجرای مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی و بازگشایی اصناف، نیازها در بخش اقلام بهداشتی افزایش پیدا می‌کند که با جدیت در حال رایزنی برای ورود محموله های جدید بهداشتی شامل ماسک، الکل و دستکش به استان هستیم.
?استاندار خراسان جنوبی سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش گسترده در راستای کمک به محرومین و آسیب دیدگان بیماری کرونا را یک ضرورت برشمرد و افزود: در همین راستا از امروز کار شناسایی در استان آغاز شده و افراد فاقد شغل و کسانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی و مستمری بگیر نیستند، به مدت ۳ ماه بسته‌های غذایی دریافت خواهند کرد.
?شایان ذکر است: به دستور استاندار خراسان جنوبی و با تصویب ستاد استانی مدیریت کرونا، از امروز اخبار و آمار مربوط به بیماری کرونا به تفکیک شهرستان ها اعلام خواهد شد.