سردبیر فصلنامه علمی – ترویجی مطالعات فرهنگی – اجتماعی خراسان عنوان کرد: از سال ۸۴ تاکنون، بیش از هزار مقاله در موضوعاتی با جهت گیری فرهنگ، تمدن، آداب و رسوم، تاریخ ، جغرافیا و آموزش در گستره خراسان به دفتر نشریه واصل شده است.

مراسم تجلیل از دست اندرکاران علمی فصلنامه علمی – ترویجی مطالعات فرهنگی – اجتماعی خراسان و رونمایی از ویرایش دوم کتاب جستاری در احوال و آثار مفاخر خراسان جنوبی، دوشنبه ۴ آذر ماه ۹۸ در غرفه جنبی نمایشگاه کتاب استان برگزار شد.
زهرا علیزاده بیرجندی، با اشاره به روند آغاز فعالیت این فصلنامه ، بیان کرد: از سال ۸۴ تاکنون، ۵۰ شماره چاپ شده و پنجاه و یکمین شماره نیز آماده چاپ می باشد.
وی با بیان این که در این مدت بیش از هزار مقاله در موضوعاتی با جهت گیری فرهنگ، تمدن، آداب و رسوم، تاریخ ، جغرافیا و آموزش در گستره خراسان به دفتر نشریه واصل شده است، ادامه داد: تعداد ۱۰۵ مقاله نیز در پایگاه مجلات تخصصی نورمگز، پایگاه بانک اطلاعات نشریات کشور، (مگ ایران)، پایگاه استنادی علوم کشورهای اسلامی (ics) و سامانه سیناوب منتشر شده است.
به گفته وی ۶۲ هزار و ۵۷۷ مقاله قابل مشاهده در سامانه سیناوب بوده و ۶۸ هزار و ۶۵۹ مقاله به صورت فایل اصلی در سامانه دریافت شده است.
لازم به ذکر است رتبه ارزیابی فصلنامه در سال ۸۶، رتبه (B) بوده است