#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرعامل بنیاد زائر خراسان‌ جنوبی گفت: احداث و تکمیل زائرسرای ارزان‌ قیمت خراسان‌ جنوبی در مشهد مقدس به اعتبار ۴۵ میلیارد تومان نیاز دارد.

موسی جوینده‌  در شورای اداری استان اظهار کرد: یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب این است که برای مردمی که تمکن مالی ندارند مکان ارزان قیمت ساخته شود.

مدیرعامل بنیاد زائر خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون برخی استان‌ها زائرسرا ساخته‌اند اما خراسان جنوبی نتوانسته مکانی احداث کند، افزود: تاکنون فاز اول زائرسرای خراسان جنوبی در سه طبقه را به سرانجام رساندیم.

وی با اشاره به پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه زائرسرای ارزان قیمت خراسان جنوبی در مشهد مقدس، بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان است.

جوینده گفت: احداث زائرسرا با پنج هزار و ۲۰۰ متر زیربنا در ۹ طبقه برای اسکان ۵۰۰ نفر پیش بینی شده است که در صورت تأمین اعتبار و ورود مردم و خیران این پروژه طی ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل بنیاد زائر خراسان‌ جنوبی به شیوه‌های مشارکت در احداث زائرسرا در مشهد مقدس اشاره و تصریح کرد: مردم و خیران می‌توانند با خرید هر متر ۸ میلیون تومان و خشت‌های آسمانی ۸۸ هزار تومان برای احداث این پروژه ورود کنند.

وی با اشاره به شعار امسال واریز ۸ هزار تومان به ازای هر نفر در خراسان جنوبی به نام امام رضا(ع)، افزود: با اجرای این شعار و ورود همه مردم هر سال بالغ بر پنج میلیارد تومان جمع آوری خواهد شد.

جوینده با بیان اینکه بنیاد زائر در سال ۹۸ قبل از شیوع کرونا ۱۴۰۰ زائر اولی از خراسان جنوبی به مشهد اعزام کرده است، یادآور شد: افراد معرفی شده از سوی خیرین و یا واقفان این پروژه می توانند به مدت ۱۵ روز از امکانات زائرسرا بهره مند شوند و اسامی واقفان و خیران در کنار هر سوئیت درج می شود.

مسئول ستاد نماز جمعه بیرجند نیز گفت: برپایی میزهای خدمت در پایگاه های نماز جمعه، آرامش جامعه و رضایت مندی مردم را به دنبال دارد.

حجت الاسلام محمدعلی توکلی اظهار کرد: مصلی المهدی(عج) مرکز خراسان جنوبی باید قطب فرهنگی در شرق کشور شود و همگان باید همت کنیم تا این مکان زیبایی و جاذبه خود را به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و خدمت رسانی پیدا کند.

مسئول ستاد نماز جمعه بیرجند به برپایی میز خدمت در پایگاه های نماز جمعه اشاره کرد و گفت: این میزهای خدمت آرامش جامعه و رضایت مندی مردم را به دنبال دارد و نیاز است این میزهای خدمت هر هفته در پایگاه های نماز جمعه برپا شود.

حجت الاسلام توکلی ادامه داد: باید همدلی، همراهی و همگامی دستگاه های اجرایی در اجرای مراسم ملی و مذهبی در مکان مصلی المهدی(عج) بیرجند به وجود آید تا این مکان به قطب فرهنگی تبدیل شود.

وی از وجود ظرفیت ۱۰۰ غرفه نمایشگاهی دائمی در محل مصلی المهدی(عج) بیرجند خبر داد و تأکید کرد: دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف می توانند در این محل دستاوردها خود را به نمایش بگذارند و محصولات خود را عرضه کنند.

مسئول ستاد نماز جمعه بیرجند از دستگاه‌های اجرایی استان درخواست کرد برای تکمیل بحث های عمرانی مصلی المهدی(عج) مرکز استان و پایگاه نماز جمعه همکاری و همفکری داشته باشند چراکه خدمت به مردم زمان و مکان نمی‌شناسد.