مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ خللی در وضعیت صادرات استان ایجاد نشده و به صورت میانگین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه کامیون حامل کالا به کشور افغانستان از مرز ماهیرود ارسال می‌شود.

حسن رحیمی‌زاده  اظهار کرد: اکنون مرزهای تبادلی خراسان جنوبی یعنی مرزهای دوغارون، ماهیرود و میلَک در امنیت کامل قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر تبادلات در مرز ماهیرود طبق روال قبل انجام می‌شود و نباید تحولات در افغانستان ما را نگران از تبادلات کند چراکه هرچه در افغانستان رخ دهد باز هم این کشور به بازار ایران نیاز دارد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ خللی در وضعیت صادرات استان ایجاد نشده است و به صورت میانگین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه کامیون حامل کالا به کشور افغانستان از مرز ماهیرود ارسال می‌شود که نسبت به گذشته از نظر تعداد تفاوتی نداشته است.

رحیمی زاده بیان کرد: مجموع کالاهای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در چهار ماه نخست امسال از نظر ارزشی ۲۶۲ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۲۳۲ دلار و از نظر وزنی ۸۴۸ هزار و ۲۰۰ تن بوده است.

وی ادامه داد: صادرات خروجی استان در چهار ماه نخست امسال از لحاظ ارزش ۴۱ درصد افزایش و از لحاظ وزن ۱۹ درصد کاهش داشته است.

رحیمی‌زاده یادآور شد: از ابتدای امسال ۱۶ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۶ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۲۲۸ دلار و وزن ۴۹۵ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد پروانه ۱۲۹ درصد، از نظر ارزش سه هزار و ۷۳۱ درصد و از نظر وزن ۴۰۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام