#در_خانه_میمانیم
#شکست_کرونا_مردم_همدلی
#کرونا_را_شکست_میدهیم
#رعایت_بهداشت_فردی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: از سوم اسفند سال گذشته تا ۲۳ فروردین ماه سال جاری چهار هزار و ۱۳۷ خبر، گزارش و متون آموزشی مرتبط با بیماری کرونا در رسانه‌های استان منتشر شد.

ناصر نبی زاده افزود: این تعداد آثار در چهار روزنامه استان، سه پایگاه خبری و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در زمینه مدیریت و مقابله با کرونا چاپ و منتشر شده است.

وی گفت: ۵۲ متن آموزشی با همکاری روزنامه‌ها از دهم اسفند سال قبل به شکل نیم صفحه چاپ شده و هشت مورد ویژه فاصله گذاری اجتماعی هوشمند است که با هماهنگی روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری استان انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: ۱۲۸ پویش اجتماعی در شهرستان‌های استان خراسان جنوبی برای تشویق مردم به ماندن در خانه، رعایت نکات بهداشتی و راه‌های مبارزه با کرونا ایجاد شده است.

وی بیان کرد: ۱۲ مورد جشنواره و مسابقه نیز در فضای مجازی توسط هنرمندان و موسسات فرهنگی و هنری خراسان جنوبی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا و ۲۱ اثر کاریکاتور توسط هنرمندان استان در فضای مجازی تولید شده است.

وی افزود: ۳۶ کلیپ (نماهنگ) هم تولید شده و ۲۳ کلیپ مربوط به شخصیت‌های برجسته فرهنگی استان است که مردم را به رعایت موارد بهداشتی و ماندن در خانه تشویق کردند و چهار مورد هم پوستر تهیه و چاپ شده  است.

نبی زاده از نصب چهار هزار و ۶۹۲ متر مربع بنر اطلاع رسانی در چارچوب برنامه‌ریزی شورای اطلاع رسانی استان برای مقابله با کرونا خبر داد و گفت: از این میزان بنر چاپ شده ۲ هزار و ۱۵۰ متر مربع در شهرستان بیرجند و ۲ هزار و ۵۴۲ متر مربع بنر در شهرستان‌های استان به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درباره بیماری کرونا نصب شده است.

وی اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان است که ریاست آن با معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی و تاکنون ۱۷ جلسه شورای اطلاع رسانی برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: از ۱۷ جلسه برگزار شده، ۶ جلسه مربوط به کرونا بوده و در چارچوب شورای اطلاع رسانی تاکنون ۹ جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ذیل ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا برگزار شده که ۴۴ مصوبه در این کمیته داشتیم و این مصوبات هم پیگیری و تا ۹۰ درصد مصوبات اجرایی شده است.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» ماه دسامبر (آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد.

بروز بیماری کرونا در ایران اوایل اسفند اعلام شد و تاکنون ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۷۷۷ نفر رسید.

طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه از بامداد جمعه هشتم فروردین ماه جاری در سراسر کشور اجرا و تا ۲۰ فروردین تمدید شد.

با مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا طرح فاصله‌ گذاری هوشمند از روز شنبه (۲۳ فروردین) در سراسر کشور اجرا شد و در این مرحله صنوف کم‌ خطر با کسب مجوز لازم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.