استاندار خراسان جنوبی گفت: باید از ظرفیت معین‌ها و گروه‌های اجتماعی برای کمک به مراکز توانبخشی استفاده کرد.

حمید ملانوری روز سه‌شنبه در بازدید از مرکز خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند افزود: معین‌های اجتماعی به واسطه تمکن مالی که دارند می‌توانند حمایت از مراکز توانبخشی را در قالب پیوست‌های فرهنگی اجتماعی فعالیت‌های اقتصادی خود لحاظ کنند.

وی با خطیر خواندن حوزه‌های فعالیتی مراکز توانبخشی گفت: نهادهای دولتی و خیرین باید به گونه‌ای عمل کنند که نیازهای این مراکز مختصرتر شده و به حداقل برسد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: واقعیت این است که بخشی از افراد جامعه به هر دلیل دچار معلولیت می‌شوند لذا ما باید از تولد افراد با معلولیت مادرزادی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ علمی این معلولیت‌ها منشا و دلیل دارد افزود: با پیشرفت‌های علمی صورت گرفته پسندیده نیست که ما شاهد تولد بچه‌هایی باشیم که معلولیت جسمی یا ذهنی دارند.

وی تاکید کرد: تولد افراد معلول نشان می‌دهد که اقدامات ما در حوزه پیشگیری جدی نبوده است.

ملانوری گفت: باید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی و تعریف راهکارهای لازم، از تولد چنین فرزندانی به خصوص در خراسان جنوبی جلوگیری شود.

وی به موضوع کرونا گریزی زد و گفت: در موضوع مدیریت بیماری کرونا نیز تاکید ما بر خودمراقبتی، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک توسط تمام افراد جامعه به همین جهت است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: ما در موضوع کرونا هم بر پیشگیری از بیماری تاکید داریم و تجربه نشان داده که در قالب همکاری و همراهی و تعامل می‌توان از بروز و شیوع این بیماری پیشگیری کرد.

وی گفت: هزینه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری، قطعا از درمان آن کمتر است.

ملانوری با اشاره به موارد مطرح شده در بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز گفت: موضوعاتی که عنوان شد، پیگیری می‌شود و در راستای تکمیل مرکز آب درمانی و توانبخشی نیز مساعدت خواهد شد.

وی افزود: با راه‌اندازی استخر و فضای ورزشی موجود، تعداد زیادی از همشهریان می‌توانند از این مجموعه منتفع شوند.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، ملانوری روز سه‌شنبه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مرکز خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند، با کارکنان و معلولان زیر پوشش این مجموعه دیدار کرد.

رصد میدانی وضعیت این مرکز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اطلاع از مشکلات موجود ضمن گفت و گو با کارکنان حاضر و وعده پیگیری مطالبات اعضای هیات مدیره و نیازهای مجتمع توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند از نتایج این بازدید بود که مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی نیز حضور داشت.

مرکز خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) در شهریور ماه ۱۳۷۶ به همت تعدادی از خیرین و بهزیستی شهرستان بیرجند در شهرک شهید مفتح راه‌اندازی شد.

این مرکز که به عنوان بزرگترین موسسه مجهز بخش خصوصی برای نگهداری و توانبخشی معلولان و سالمندان در شرق کشور است، در فضایی به وسعت بیش از ۵۱ هزار متر مربع و زیربنایی با ظرفیت نهایی ۳۷۰ نفر در تمامی زمینه‌های نگهداری دختران و پسران، حرفه‌آموزی، اورتز و پروتز، توانبخشی، درمانگاه تخصصی دندانپزشکی، کلینیک درمانی، خانه سالمندان و نگهداری متکدیان مشغول فعالیت است.