#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 سرپرست فرمانداری بیرجند گفت: ورودی‌های شهر بیرجند مناسب مرکز استان نیست و به‌ویژه در آستانه نوروز باید ساماندهی شود.

علی فاضلی‌فرد  در دومین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان بیرجند ویژه نوروز ۱۴۰۱ افزود: ورودی‌های شهر با نخاله‌های ساختمانی و صنوف مختلف نمای زیبایی ندارد و اخیرا حاشیه بلوار پیامبر اعظم (ص) هم این اتفاق در حال رخ دادن است.

وی تاکید کرد: اصناف و واحدهای مختلف به‌ویژه در روزهای پایانی سال و نوروز باید ساماندهی و ملزم به جمع‌آوری نخاله‌های واحدهای صنفی خود شوند.

سرپرست فرمانداری بیرجند گفت: ۲ سال است که مردم به‌واسطه شیوع ویروس کرونا نتوانسته‌اند سفر بروند و پیش‌بینی شده امسال زمینه‌ای برای مسافرت شهروندان با رعایت ضوابط بهداشتی فراهم شود.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت ۲ سال ما نیز باید تلاش کنیم فضای شاد و بانشاطی برای مردم و مسافران فراهم شود به‌ویژه برای مسافرانی که به شهر بیرجند و استان خراسان جنوبی وارد می‌شوند.

فاضلی‌فرد افزود: خراسان جنوبی و شهر بیرجند به عنوان دیار فرهنگی معرفی شده و از طرفی میهمان‌نوازی مردم استان نیز زبانزد بوده که باید در نوروز به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا مسافران این دو شاخصه مهم را لمس کنند.

وی اظهار داشت: اقدامات و فعالیت‌های مرکز استان به کل شهرستان‌ها نیز تعمیم داده می‌شود پس باید اقدامات و برنامه‌ها در تراز مرکز استان باشد.

سرپرست فرمانداری بیرجند گفت: خراسان جنوبی از جمله شهر بیرجند در مسیر زوار امام رضا (ع) قرار دارد که هر سال تعداد زیادی زائر از این مسیر عبور می‌کنند و باید شرایط به‌خوبی فراهم شود.

وی عنوان کرد: همه باید کمک کنیم ظرفیت فرهنگی خراسان جنوبی از جمله شهر بیرجند همچنین ظرفیت‌های استان نیز به‌خوبی به مردم و مسافران معرفی شود.

فاضلی‌فرد گفت: سال‌هاست از خراسان‌ جنوبی به عنوان استانی محروم یاد می‌شود که واژه درستی نیست در حالی که ظرفیت‌های فراوانی داریم و مواهب خدادادی را نتوانسته‌ایم به‌درستی معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: قابلیت‌های کم‌نظیر و بی‌نظیر استان خراسان جنوبی باید به هموطنان و گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود که اینها به رونق و توسعه اقتصادی منطقه کمک می‌کند.

سرپرست فرمانداری بیرجند ادامه داد: بازدید و سرکشی از فعالیت کمیته‌های مختلف ستاد اجرایی خدمات سفر و فعالیت دستگاه‌های اجرایی در برنامه است و استاندار خراسان جنوبی نیز در ایام نوروز از نزدیک فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه‌های مربوطه را رصد خواهد کرد.

وی گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر بیرجند و استان استفاده شود و در این خصوص می‌توان با همکاری مجموعه‌های فعال فضای مجازی نسبت به تولید محتوا و انتشار آن اقدام کرد.

فاضلی‌فرد ضمن گلایه از لغو پروازهای یک شرکت هواپیمایی در استان افزود: این شرکت هواپیمایی که در طول سال پروازهای بیرجند – تهران – بیرجند را برعهده داشته و حدود نیمی از پروازهای استان را شامل می‌شود در ایام نوروز نباید پروازها را لغو کند که این موضوع باید با جدیت پیگیری و رفع شود.

در این نشست سه دستور کار ارائه گزارش دبیرخانه ستاد خدمات هماهنگی سفر شهرستان بیرجند، مصوبات جلسه گذشته و مصوبات کمیته‌های ۱۰گانه ستاد خدمات سفر شهرستان، موانع، مشکلات و ارائه راهکارها و پیشنهادات دستگاه‌های عضو ستاد درخصوص هماهنگی خدمات سفر مورد بررسی قرار گرفت.