نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مشکلاتی که امروز گریبانگیر فضای کسب و کار شده است تنها مربوط به استان ما نیست بلکه در سطح کشور هم وجود دارد و دستگاه‌های نظارتی اعم از دادستانی و سازمان بازرسی و همچنین دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی پیگیر این مشکلات کار و کارگری باشند.

 حجت الاسلام و المسلمین  سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در نشست با جمعی از نمایندگان قشر کارگری بیرجند با تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی سلامتی برای مردم افزود: دست بوس کارگران هستیم و گزارشی که حاضرین در این جلسه از فضای کارگری ارائه کردند، مستلزم این است که تشکل‌های مرتبط با حقوق کار و کارگری سریعا از مسوولان دست اندرکار مطالبه نمایند تا فکری برای قشرهای ضعیف بردارند.

وی با بیان اینکه متأسفانه ویروس کرونا سبب تعطیلی اصناف، کارگاه‌ها و بیکار شدن کارگرها از جمله آنها که دارای مشاغل کار روزانه هستند، شده است گفت: البته موارد متعددی داشته‌ایم که صاحبان کسب و کار، مالکان و خیرین اقداماتی برای کمک به حال قشر ضعیف انجام داده‌اند که جای تشکر دارد، اما انتظار اصلی از دولت است که برای رفع نگرانی‌هایی که اقشار مختلف دارند، اقدام کند و برای وعده‌هایی که به مردم می‌دهد بایستی مصوبه داشته باشد چرا که هرگونه اقدامی برابر قانون نیازمند مصوبه است.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: مسوولان برای کار و اقداماتی که می‌خواهند برای مردم انجام دهند، شفاف سازی نمایند و این زمانی محقق می‌شود که برای وعده‌های داده شده، مصوبه قانونی وجود داشته باشد.

وی گفت: زمانی که مصوبه  قانونی برای پشتیبانی یا حمایت داشته باشیم، وظیفه دستگاه‌ها نسبت به کارگر، اقشار ضعیف و بقیه قشرها مشخص می‌شود.