نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: ملت و دولت از هم جدا نیستند و دولت مربی مردم است.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در نشست با استاندار خراسان جنوبی، معاونین و جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی استان ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: در سیستم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دولت و مردم در راستای قانون اساسی، نظام و وصول به آرمان اسلام و الگو و نمونه یکی هستند.

وی افزود: انقلابی که ثمره همه قشرهای ایران اسلامی است، بدین معناست که از بیرون آقا بالاسر نداشته باشند، خودشان هم خادم و هم مخدوم خود باشند و ممکن است به خاطر وجود موانع با برخی از آرمان‌های خود فاصله داشته باشیم اما اصل و بنا بر این است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به آیه ۱۱۵ سوره هود و روایت الشاهد هو الحاکم گفت: کارهای چند ساله را نمی‌شود در چند دقیقه منعکس کرد، پیش خدا گزارش لازم نیست چون که او شاهد و عالم سر و خفیات است و نسبت به همه امور آگاهی کامل دارد، همان خدایی که شاهد است حاکم هم هست و گزارش لازم ندارد خودش می‌داند و به عدل حکم می‌کند.

وی بیان کرد: جامعه ما یکی است و آرمان الهی دارد، انسان اصولا مسوول آفریده شده است، کلماتی در معنی به نحوی جامع هستند در عین حال ممکن است براساس عنایات ویژه هر تعبیری فرق داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: ما آزمایش می‌شویم، آزمایش هم چیزی نیست که شامل عده‌ای شود و شامل عده دیگر نشود؛ ما در هر ثانیه آزمایش می‌شویم و دلیلش این است که انسان موجودی است با عقل، اراده و انتخاب عمل می‌کند و باید پاسخگو باشد و لذاست که فطرتا هم به این گونه است که هر کسی جوابگوی عمل خودش است.

وی بیان کرد: در روایات هم دارد که یک وقت کسی اشتباه نکند و دعا کند که خدایا مرا آزمایش نفرما، این دعا محال است به اجابت برسد چون اصلا فلسفه وجودی انسان در این عالم فیزیکی و اصل خلقت برای امتحان است و هر جا مسئله حقوق مطرح می‌شود همان جا نوعی آزمایش وجود دارد.

امام جمعه بیرجند گفت: امام سجاد (علیه السلام) در کتاب رساله حقوق خود به بیان حقوق مختلف از جمله حقوق اعضای بدن و عمر اشاره می‌کند، ما همه جا آزمایش می‌شویم و کسی هم ما را آزمایش می‌کند که نه گزارش و نه شاهد می‌خواهد و حقوق هم متقابل است، اینطور نیست که پدر و مادر بر گردن فرزند حق داشته باشند ولی فرزند بر گردن پدر و مادر حق نداشته باشد، هر کدام جداگانه باید پاسخگو باشند که چه کرده‌اند.

وی ادامه داد: فردی که متصدی امور مردم یا یک خانواده می‌شود باید مسوولیت خود را ادا کند، از طرف دیگر افرادی مانند همین مدیران کل محترم که امور را اداره می‌کنند حق دارند، این همه خدمات ناشماری که ارایه می‌شود را که باد نمی‌آورد بلکه اینها تولید می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: ما انقلاب کردیم و براساس اسلام و ارزش‌های الهی، انسانی در اینجا هیچ شخصی آقا بالاسر شخص دیگر نیست و اینجا همه کاره مردم هستند، یک عده مسوولیت کارهای دیگران را می‌پذیرند و یک عده هم انواع و اقسام خدمات را به جامعه ارایه می‌دهند و هر کسی کار خود را انجام می‌دهد تا بتوانند در یک نظام ارزشی به خوبی فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند باید یک جامعه اسلامی تولید شود افزود: ما تا جامعه اسلامی فاصله داریم تا بتوانیم براساس آن تمدن، دست بشر وحشی آدم‌کش، جنایتکار و فاسد را بگیریم و نجاتش دهیم، این یک حق بین‌المللی است چون ما به عنوان آرمان اسلامی، الهی و انسانی دوستدار همه انسان‌ها هستیم و آرمان ما این است که آنها نجات پیدا کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار داشت: ما از مردم دفاع می‌کنیم، درگیر جنگ هشت ساله بلکه چهل ساله می‌شویم اما در عین حال انگیزه ما دوستی است و انگیزه دشمن دشمنی است، ما دفاع می کنیم و به کسی که سیلی نمی‌زنیم.

وی گفت: انسان نزد خدا عزیز است، حتی انسانی که فاسد و مشرک است، خدا کفر و ظلم او را دوست ندارد اما خود او را که دوست دارد و این سیستم فکری ما است در نظام اسلامی و منافات ندارد از یک طرف دوستی باشد و از طرف دیگر جنگ باشد، مانند طبیب که مریض به او هزینه می‌دهد تا چاقو بردارد و بدن او را پاره کند چون راه سلامتی او این کار است.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اضافه کرد: ما براساس این مکتب نه تنها انسان بلکه تمامی موجودات را دوست داریم، ما یک گیاه را دوست داریم، ما یک حیوان را هرچه باشد حتی یک حیوان نجس العین را دوست داریم و در مکتب ما مهربانی با حیوان وظیفه ما است، اصل دین ما حب است و امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند دین غیر از دوستی است؟

وی گفت: ما باید تمدن اسلامی را صادر کنیم و این امر وقتی محقق می‌شود که همه یک حرف بزنند و با نظم، برنامه و طرحی باکیفیت بتوانیم مشکلات خودمان را هم حل کنیم و به مشکلات دیگران هم رسیدگی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: براساس آرمان‌های مکتب غربی و انسان‌شناسی خودشان، آنها می‌گویند انسان یک حیوان اقتصادی است نتیجه‌اش این می‌شود که می‌گویند انسان گرگ انسان است اما قرآن می‌گوید انسان برادر انسان است و هرچه برای خودش می‌خواهد برای او هم باید بخواهد، حتی از برادر بالاتر به گونه‌ای که او را بر خود مقدم می‌دارد.

وی گفت: آرمان ما این است اما با این فاصله داریم و این فاصله را باید از بین برداریم، این تمدن است که می‌تواند بشر را نجات دهد و آنها که هر جا قدم گذاشتند بدتر از گرگ عمل کردند کاش گرگ می‌بود، کارهایی که آنها می‌کنند از کدام گرگ ساخته است؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: ملت و دولت ما که جدا نیستند و دولت مربی مردم است، همانطور که مدیریت یک خانه وقتی صحیح باشد کودکی که بزرگ می‌شود خودش متمدن است چون پدر و مادر خانه و خانواده را به خوبی مدیریت کردند، همین طرح را باید توسعه داد و دولتی اسلامی داشت که بتواند مردمش را امین و صادق بار بیاورد.

وی گفت: ما با این فاصله داریم اما مردم ما شرایط بسیار آماده‌ای دارند منتهی وقتی آنها را در بن بست‌ها بیندازید ممکن است کار خلافی هم بکنند، راه‌حلش این است که مشکلات اولیه پشت سر گذاشته شود و در جهت تربیت جامعه حرکت کنیم و روی آرمانمان که نه تنها مربوط به ما است بلکه مربوط به جامعه بین‌الملل است کار کنیم، فلسفه ظهور حضرت مهدی (عج) این است که بشر نجات پیدا کند.