دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان در سال گذشته با وجود ارائه فراخوان، به دلیل خشکسالی و مساعد نبودن شرایط جوی برگزار نشد و اکنون در پی بارش باران و آماده شدن تالاب، دومین جشنواره با حضور ٢۵ گروه از استان های مختلف کشور روزهای ٢٩ و ٣٠ فروردین ماه جاری در محل تالاب کجی نهبندان برگزار شد و روز جمعه در مراسم اختتامیه گروه های برتر نیز معرفی شدند.

دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان ٣٠ فروردین ماه جاری با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.

در جشنواره ملی مجسمه های نمکی تلاب کجی نمکزار نهبندان استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، همدان، لرستان، البرز، یزد، آذربایجان شرقی، کرمان و تهران شرکت کردند.
در این جشنواره، مرتضی دستجردی از استان خراسان رضوی نفر اول و محمد جواد جعفری و علی رضا پویایی مهر از استان تهران به ترتیب به عنوان نفرات دوم و سوم از طرف هیات داوران معرفی شدند که به نفر اول ۵ میلیون تومان، نفر دوم ۴ میلیون و نفر سوم ٣ میلیون تومان اهداء شد.
همچنین بهمن چگینی و مصطفی محسنی از استان تهران در این جشنواره شایسته تجلیل شناخته شدند که به هر نفر ٢ میلیون تومان هدیه داده شد و بیش از ٣ میلیون تومان نیز در مجموع به ١۶ هنرمند بومی اهداء شد.

همچنین بنا براین گزارش از ١٠ نفر از اساتید مدعو برتر مجسمه سازی کشور نیز در این مراسم تجلیل بعمل آمد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله