معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: بانک‌های استان بیش از گذشته در زمینه حمایت از اشتغال و کارآفرینی اقدام کنند و در فرایند جذب تسهیلات سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

جواد اشرفی روز شنبه در جلسه گروه کاری کمیته اشتغال حمایتی استان افزود: پرداخت تسهیلات با هدف ایجاد اشتغال و توانمندسازی و نه صرف تزریق پول باشد و مدیران بانک‌ها موظف هستند برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال افراد نهایت تلاش را انجام دهند.

وی اظهار داشت: گروه کاری کمیته اشتغال حمایتی استان با هدف بررسی میزان پرداخت تسهیلات و اشتغالزایی صورت گرفته در ادارات کل کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تشکیل شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی از سه دستگاه کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خواست علاوه بر فراهم کردن تسهیلات برای اشتغال افراد تحت حمایت این سه نهاد، بر تحقق برنامه اشتغال هم نظارت کنند.

وی گفت: مدیران کل دستگاه‌های عضو گروه کاری کمیته اشتغال حمایتی استان باید مشوق‌های نهادهای حمایتی را به اطلاع کارفرمایان برسانند تا برای به‌کارگیری افراد ایثارگر و معلول ترغیب شوند.

اشرفی افزود: کارفرمایان در صورتی که افراد تحت حمایت را به‌کار بگیرند از مشوق‌های این نهادها در زمینه بیمه، سهم کارفرمایی و پرداخت حقوق دستمزد بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: بانک مرکزی در موضوع تسهیلات تبصره ۱۶ در سطح کلان سهمیه هر بانک را مشخص کرده و موارد مصارف آن نیز به‌صورت کشوری ابلاغ می‌شود لذا مصارف و منابع را کشوری در نظر می‌گیرند و تاکید استان به بانک‌ها حمایت از اشتغالزایی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: فرایند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی حمایتی در بانک ملی براساس برنامه زمان‌بندی شده در حال انجام است.

وی اضافه کرد: از بانک سپه نیز انتظار می‌رود با توجه به ادغام چند مجموعه بانکی و منابع در اختیار همچنین سایر بانک‌های استان بیش از گذشته در زمینه حمایت از اشتغال و کارآفرینی اقدام کنند و اگر بانکی در جذب تسهیلات مشکلی دارد، اعلام تا پیگیری شود.