#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: طبق آخرین آمار، انتقال خانوادگی کرونا افزایش داشته که نشانگر برگزاری نشست‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و عادی‌انگاری در این حوزه است.

 ناصر نبی‌زاده در پنجاه و هشتمین نشست کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات شورای اطلاع‌رسانی استان و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا به رنگ‌بندی جدید شهرهای استان و کاهش تعداد شهرها با وضعیت آبی (کم خطر) اشاره کرد و افزود: افزایش سطح حساسیت مردم و پرهیز از عادی‌انگاری با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروز ضروری است و در این ایام اصناف از ارائه خدمات به مشتریان بدون ماسک خودداری کنند.

وی با برشمردن موارد مطرح شده در نشست اخیر ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: شناسایی به موقع بیماران کرونای جهش یافته، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از عادی‌انگاری، مجدد در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به نفوذ بالا و دامنه بیشتر همه‌گیری کرونای جهش یافته اشاره کرد و افزود: باید با حساسیت بالاتر و بهره‌گیری از همه توان و امکانات موجود در راستای ایجاد بستر فرهنگ‌سازی و حساس‌سازی جامعه، اطلاع‌رسانی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش میزان تلفات کرونا نشان از گسترش چرخه انتقال بیماری دارد گفت: در این راستا آرامستان‌های استان به عنوان یکی از مکان های تجمعی تا پایان سال تعطیل شده است.

نبی‌زاده با تاکید بر افزایش نظارت بر باشگاه‌های ورزشی اظهار داشت: تمامی کلاس‌های آموزشی نیز تا پایان سال به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد و طبق مصوبه ستاد استانی کرونا، نظارت بر روزبازارها با کمک شهرداری‌ها افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: صدا و سیما و سایر رسانه‌های استان درخصوص نحوه صحیح استفاده از ۲ ماسک و مراجعه به موقع به پزشک، اطلاع‌رسانی‌های لازم را به جامعه داشته باشند.

وی فعال شدن کانال‌های اطلاع‌رسانی دهیاران با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آگاهی‌بخشی را موثر دانست و گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد همچنین کانال‌های ارتباطی بسیج در کنار اجرای طرح شهید سلیمانی، اقناع‌سازی عمومی و فرهنگ‌سازی گسترده رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مد نظر قرار دهند.