#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: پیگیری، اجرای به‌موقع و بهره‌برداری از طرح‌های مصوب سفر رییس جمهور از اولویت‌های مهم دولت و استان است.

جواد قناعت  در نشست پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی که نوزدهم شهریور امسال انجام شد، افزود: سفر استانی و مصوبات آن برای شخص رییس جمهور، اعضای دولت، وزرا و مجموعه نظام بسیار مهم و حیاتی است.

وی تصریح کرد: اعتبارات مصوبات سفر استانی رییس جمهور فقط و فقط در بخش مصوبات سفر هزینه و اختصاص یابد و هرگونه تخلف در این زمینه قابل پذیرش نیست.

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید هزینه‌کرد این اعتبارات توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مورد رصد و نظارت قرار گیرد.

وی افزود: رییس جمهور و اعضای دولت علاوه بر رصد میدانی موضوعات، ساعت‌ها برای تصویب این مصوبات جلسات کارشناسی و جمع‌بندی گذاشته‌اند، پس مصوبات سفر استانی از مهمترین اولویت‌های دولت و استان است.

قناعت بر پیگیری مستمر و رصد میدانی طرح‌ها و پروژه‌های مصوبات سفر رییس جمهور توسط دستگاه‌های اجرایی و رفع به‌موقع موانع اجرای آنها تاکید کرد و گفت: مهمترین خواسته بنده از مدیران استان، اجرای به‌موقع این مصوبات است تا مردم هرچه زودتر از آنها منتفع شوند.

وی بیان کرد: مهلت زمانی ما در اجرای پروژه‌های مصوبات سفر رییس جمهور تا پایان دوره نخست سفرهای استانی است و باید با اجرای مصوبات جزو نخستین استان‌های در دوره دوم سفرهای رییس جمهور باشیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در نهاد ریاست جمهوری، معاون اجرایی رییس جمهور پیگیر اجرای مصوبات سفرهای استانی است به همین روال در خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مسوول پیگیری مصوبات است و باید جلسات پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور در استان به‌صورت ماهانه برگزار و گزارش لازم ارائه شود.

وی گفت: علاوه بر اینکه به‌صورت فصلی هم جلسه پیگیری مصوبات سفر توسط استاندار برگزار می‌شود و مسوولان دستگاه‌های اجرایی بشخصه در این جلسه حضور داشته باشند.

قناعت تصریح کرد: پروژه‌های سفر رییس جمهور که مهلت زمانی اجرای آنها در سال ۱۴۰۰ است حتما تا پایان سال مالی به مرحله اجرا برسند و روی زمین نماند.

وی گفت: مسوولان دستگاه‌های اجرایی تعامل نزدیک و تنگاتنگی درخصوص اجرای مصوبات سفر داشته باشند چراکه چشم و امید مردم به اجرای این مصوبات است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ۱۰۰ مصوبه سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی در سال مالی جاری (تا تیر ماه ۱۴۰۱) گفت: حتما این مصوبات با پیگیری مسوولان وارد فاز اجرایی شود که بعد از اجرای آنها مقدمات را برای سفر بعدی رییس جمهور در نیمه نخست سال آینده فراهم کنیم.

۲۸۵ طرح با ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع اعتباری دولتی و هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی رهاورد سومین سفر استانی رییس جمهور برای خراسان جنوبی است که ۱۰۰ طرح آن در سال مالی جاری اجرا می‌شود.