استاندار خراسان جنوبی روز جمعه از طرح توسعه واحد تولیدی کاشی در شهرک صنعتی بیرجند و گلخانه یک هکتاری بازدید کرد.

جواد قناعت امروز با همراهی معاونان استاندار، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استانی از طرح توسعه کاشی نیلوفر در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد.

واحد صنعتی صنایع کاشی و سرامیک نیلوفر اسفند ۱۳۸۹ مجوز تاسیس گرفت و با برنامه‌ریزی، ۲ واحد تولیدی کاشی و سرامیک نیلوفر و آیدا سرام را راه‌اندازی کرده که زمینه اشتغال بیش از هزار نفر در خراسان جنوبی فراهم شده است.

این واحد تولیدی در طرح توسعه خود، مقدمات تولید کاشی‌های پرسلانی و نانو پولیش را برنامه‌ریزی کرده است و این طرح با ظرفیت تولید ۶ میلیون متر مربع، زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را ایجاد می‌کند.

راه‌اندازی این طرح توسعه که امروز استاندار از روند اجرای آن بازدید کرد، حدود ۸۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بازدیدهای آدینه خود از گلخانه یک هکتاری در شهرستان بیرجند بازدید کرد.

مقدمات راه‌اندازی این گلخانه در سال ۱۳۸۷ چیده شد و بعد از بازسازی در سال ۱۳۹۳ زمینه پرورش و تولید گل رز را در یک هکتار مساحت فراهم آورد.

این گلخانه که متعلق به مجتمع کشت و صنعت هزار دستان است، ۲ سالن ۵ هزار متر مربعی زیر کشت گل رز دارد و سالانه یک میلیون و ۳۵۰ هزار شاخه گل رز هلندی در ۱۵ رقم و ۱۰ رنگ تولید می‌کند.

در حال حاضر ۲۰ نفر به‌صورت مستقیم در این واحد گلخانه‌ای مشغول به کار هستند.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با اجرای فاز جدید این گلخانه، هفت هکتار دیگر به سطح زیر کشت مجموعه اضافه می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی عصر دیروز (پنجشنبه) نیز در اولین روزهای کاری خود از باغ و عمارت اکبریه بیرجند که اثر ثبت جهانی است، بازدید کرد.