مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی ، هنری و قرآنی در سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دهه بصیرت خبر داد.

 ناصر نبی زاده با اشاره به رونمایی از نماهنگ “نگین سرخ” با موضوع سردار دلها در روز گذشته ، اضافه کرد: ویدئو موزیک دیگری نیز با خوانندگی علیرضا احمدی و با همکاری موسسه باربد کویر همزمان با سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی رونمایی می شود.

به گفته وی کلیپ مداحی نیز با نوای داوود حسینی و جواد خسروی در حال آماده سازی است و همزمان با موزیک ویدئو رونمایی خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برپایی کارگاه هم نویسی در روز شنبه ۱۳ دی ماه ساعت ۱۵ تا ۱۷ در محل نگارخانه استاد مهدی اسماعیلی مود خبر داد و افزود: همزمان با این کارگاه نمایشگاه آثار خوشنویسی با موضوع سردار دلها و فرازی از سخنان ایشان، با همکاری بسیج هنرمندان برپا خواهد شد و تا انتهای دهه بصیرت ادامه دارد.

نبی زاده به برگزاری مراسم اختتامیه سوگواره شعر مشق دلدادگی در ایام دهه فاطمیه نیز اشاره کرد و افزود: برگزیدگان توسط داوران سوگواره انتخاب و در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رونمایی از دو پوستر با موضوع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در محضر نماینده ولی فقیه ، عنوان کرد: ۲ هزار نسخه از این پوسترها در سطح ادارات و شهرستان های استان توزیع شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به برپایی ختم قرآن در موسسات قرآنی نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات بصیرت افزایی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س)، مسابقه منافسه در فضای مجازی و مسابقه کتابخوانی با موضوع شهادت سردار سلیمانی از دیگر برنامه های این مدت است.

وی از برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز خبر داد و افزود: در این ایام مسابقه بزرگ وصیت‌نامه شهید حاج قاسم سلیمانی با محوریت کانون فرهنگی هنری شهید حاج قاسم سلیمانی مسجد قبا بیرجند اجرا می شود.

به گفته نبی زاده توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی بین نیازمندان، مسابقه دل نوشته و نقاشی، ضد عفونی کردن مساجد و محلات و آذین بندی مساجد و محلات از جمله این برنامه ها است.