استاندار خراسان جنوبی با اشاره به معین‌های توسعه‌ای در چهار شهرستان مرزی استان گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری بنگاه‌های اقتصادی بزرگ، بنیاد برکت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سایر نهادها همه شهرستان‌های استان در برنامه‌های معین‌های توسعه‌ای قرار گیرند.

 حمید ملانوری در دیدار امام جمعه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سه قلعه از توابع شهرستان سرایان افزود: باید از ظرفیت‌های بی‌بدیل استان برای رفع محرومیت‌ها و توسعه همه‌جانبه آن بهره برد.

وی به ظرفیت منحصر بفرد ذخایر معدنی در بخش سه قلعه اشاره کرد و گفت: سه قلعه با دارابودن ۶۰ معدن بنتونیت باید به عنوان بزرگترین قطب بنتونیتی کشور مطرح و خود نیز از این موهبت بهره‌مند شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت قابل توجه گردشگری بخش سه قلعه تصریح کرد: فعال کردن بخش گردشگری به تنهایی می‌تواند مشکلات اشتغال منطقه را رفع کند و رفاه و آبادانی را به ارمغان آورد؛ اگرچه فعالیت‌هایی در این زمینه شروع شده اما کافی نیست.

وی ثروت اصلی منطقه را نیروی انسانی برشمرد و گفت: خراسان جنوبی در کنار بهره‌مندی از ثروت‌های خدادادی بی‌شمار از مردم متین، باتقوا، ولایت‌محور، کم‌توقع و قانع برخوردار است که می‌طلبد با تقویت روحیه مطالبه‌گری، آنها را به رفاه رساند.

ملانوری به سفر خود و برخی مدیران استان به شهرستان سرایان اشاره کرد و افزود: بسیاری از مطالبات منطقه در قالب مصوبات سفر دیده شده و چنانچه بخشی از این موارد در آن قالب نباشد، پیگیری می‌شود تا در فرایند اجرایی قرار گیرد.

وی از لزوم قرار گرفتن مردم منطقه در کنار مسوولان گفت و متذکر شد: اگرچه مردم در همه بزنگاه‌های انقلاب اسلامی در کنار مسوولان بوده‌اند اما لازم است در زمینه اقتصاد و توسعه نیز یار و مددکار نظام اسلامی باشند.

وی گفت: همکاری مردم در زمینه‌های اقتصادی و توسعه باید مشابه حضور و همراهی آنان در دوران هشت سال دفاع مقدس باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با تشریح اقداماتی که در راستای راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران انجام شده است، گفت: در قالب برنامه‌های تعریف شده برای این ستاد، به منظور بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی خارج از ساز و کارهای بخشنامه‌ای و استفاده از ثروت کم‌نظیر استان در راستای تحول این خطه، برنامه‌ریزی شده است.

وی به نقش درآمد پایدار شهرداری‌ها در عمران و آبادانی اشاره و تصریح کرد: ورود شهرداری‌ها به موضوع راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی با اخذ مجوزهای لازم، می‌تواند نقش مهمی در ایجاد درآمد پایدار و موثر برای آنها داشته باشد.

ملانوری گفت: برای توسعه پایدار هر منطقه لازم است ابتدا ظرفیت‌ها شناسایی شود و براساس آن سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

وی بر اولویت‌دار بودن سرمایه‌گذاران منطقه در تحقق طرح‌های توسعه‌ای استان تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاران اهلیت‌دار منطقه در اجرای طرح‌ها در اولویت قرار دارند.

استاندار خراسان جنوبی روز جمعه ۱۹ دی امسال به عنوان پنجمین مقصد سفرهای شهرستانی خود، به سرایان سفر کرد