#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اکنون که نظام سلطه با امپراطوری رسانه‌ای خود به دنبال ناامید کردن جامعه است، می‌طلبد فعالان عرصه رسانه با جهاد تبیین، پرچم آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی را  باید برافراشته‌ نگه دارند و محاصره تبلیغاتی دشمن را در گام دوم انقلاب بشکنند.

، علی فرخنده در پیامی به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: سلام و درود خدا بر تمامی خبرنگاران شهیدی که قلم را سلاح خویش و رسانه را سنگر دفاع از استقلال و آزادی و مقابله با زرمندان و زورمندان بریده از انسانیت و قدرت‌های سلطه‌گر جهانی قرار دادند و در این راه پرافتخار به لقاء محبوب رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: هفدهم مرداد ماه که به یاد شهید سرافراز محمود صارمی روز خبرنگار نامگذاری شده، فرصتی ارزشمند و گرانبها است، برای پاسداشت مقام تلاشگران عرصه قلم و اندیشه. طلایه‌دارانی که در جبهه آگاهی‌بخشی چشم بینا و زبان گویای مردم هستند و با تحمل سختی‌های فراوان به نگاشتن حقایق می‌پردازند و برای اعتلای مسیر حق و عدالت تلاش می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: بی شک دستیابی به قله‌های پیشرفت، سربلندی و سعادت کشور، مراقبت از منافع ملی و مصالح مردم و آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی جز با حق‌جویی، صدق و مجاهدت در عرصه آگاهی ممکن نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون که نظام سلطه با امپراطوری رسانه‌ای خود به دنبال ناامید کردن جامعه بخصوص جوانان عزیز از آینده انقلاب است، می‌طلبد تا فعالان عرصه رسانه با جهاد تبیین پرچم آزادی، آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی را برافراشته‌ نگه دارند و محاصره تبلیغاتی دشمن را در گام دوم انقلاب بشکنند.

فرخنده اظهار داشت: اینجانب ضمن گرامیداشت تقارن روز خبرنگار با عاشورای حسینی و پاسداشت یاد و خاطره شهدای رسانه، از مجاهدت‌های خالصانه فعالان رسانه‌ای استان تقدیر و تشکر می‌کنم، جد و جهد شما عزیزان را در عرصه بصیرت‌افزایی جامعه ارج نهاده و از خداوند سبحان برای تمامی تلاشگران و فعالان خبر و اطلاع‌رسانی خراسان جنوبی آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

همچنین برنامه‌های هفته خبرنگار در خراسان جنوبی تشریح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این باره گفت: به دلیل همزمانی روز خبرنگار و سالروز شهادت محمود صارمی با ایام تاسوعا و عاشورا، امسال با برنامه‌های متفاوتی این روز را گرامی خواهیم داشت و سه‌شنبه ۱۸ مرداد، دیدار اصحاب رسانه استان با نماینده ولی فقیه در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ادامه این برنامه، دیدار و خداقوت به تعدادی از رسانه‌های استان انجام خواهد شد اضافه کرد: پنجشنبه ۲۰ مرداد، نشست اصحاب رسانه با استاندار در صبح و غبارروبی مزار شهدا در ساعت ۱۷ برنامه‌ریزی شده است.

فرخنده حضور منسجم اصحاب رسانه در نماز جمعه ۲۱ مرداد را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: روز شنبه ۲۲ مرداد نیز صبح و عصر دیدار و خداقوت به رسانه‌ها را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: یادواره شهدای رسانه در محل حسینیه جماران بیرجند با همکاری هیات رزمندگان اسلام، ساعت ۲۰:۳۰ روز شنبه ۲۲ مرداد برگزار می‌شود و این برنامه با توجه به قرار گرفتن در ماه محرم و با هدف بزرگداشت مقام شهید محمود صارمی و سردار شهید محمدناصر ناصری برای اولین بار در استان انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در این مراسم از خانواده شهدا و جانبازان رسانه نیز تقدیر می‌شود.

وی افزود: حضور در رسانه‌های شهرستان‌ها، دیدار با خانواده شهدای رسانه، تجلیل از پیشکسوتان رسانه و مانور رسانه‌ای جهاد تبیین با محوریت نماز، امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان از دیگر برنامه‌های هفته خبرنگار در خراسان جنوبی است.

“محمود صارمی” مسئول اسبق دفتر ایرنا در افغانستان ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ به همراه دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران، در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و شجاعت و ایثارگری این شهید وارسته موجب شد که روز شهادتش با تصویب شورای فرهنگ عمومی در تقویم رسمی کشور “روز خبرنگار” نام گیرد.