استاندار خراسان جنوبی گفت: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان نیازمند همت جمعی است که علاوه بر ظرفیت‌های ملی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید توان استانی را هم پای کار آورد.

محمد صادق معتمدیان روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان جنوبی در شهر بیرجند افزود: خراسان جنوبی جزو چند استانی است که تاکنون باغ موزه دفاع مقدس نداشته است.

وی اظهار داشت: افزود: تمام تلاش بر این است که به وظیفه خود در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عمل کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: نبود باغ موزه دفاع مقدس با وجود همه زحماتی که رزمندگان این خطه با حضور غرورآفرین در جنگ حق علیه باطل داشتند، در استان احساس می‌شد.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس جز با همدلی بین دستگاهی و همت خیران محقق نمی‌شود و امیدواریم در این کار ماندگار که تداعی کننده نقش رزمندگان است به وظیفه خود عمل کنیم.

معتمدیان افزود: با توجه به مصوبات سفر رییس سازمان برنامه و بودجه ردیفی برای المان شهدا در نظر گرفته شد که در تخصیص‌های بعدی این ردیف هزینه خواهد شد و علاوه بر ظرفیت‌های ملی بنیاد حفظ آثار، توان استان را باید هم پای کار بیاوریم.

وی تصریح کرد: از شورای شهر و شهرداری انتظار داریم همان طور که عاشقانه پای کار آمدند به تقسیم کار کمک کنند تا با توجه به محدودیت‌ها بتوان طبق فازبندی معین این پروژه را به اتمام رساند.

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار در مرکز استان احداث می‌شود و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه بیش از ۳۵ میلیارد تومان برآورد شده است.