دومین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی و اسلامی عصر امروز یک‌شنبه(۲۹ مرداد) با حضور جمعی از مسئولان در بیرجند گشایش یافت.
 علی فرخنده  در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی و اسلامی در بیرجند اظهار داشت: در نقشه مهندسی فرهنگی کشور اولین اولویت فرهنگی، تقویت هویت ایرانی و اسلامی و انقلابی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا بحث مهندسی نوشت افزار مدارس در اولویت قرار گرفته است و سال گذشته اولین رویداد این نمایشگاه را در خراسان جنوبی به همت صنف نوشت افزار و لوازم التحریر استان برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه امسال دومین سالی است که نمایشگاه نوشت افزار ایرانی و اسلامی در خراسان جنوبی برگزار می شود، از رسانه‌ها خواست در خصوص این نمایشگاه اطلاع رسانی و تبلیغات لازم صورت گیرد.

فرخنده ادامه داد: دومین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی و اسلامی تا جمعه سوم شهریور در محل فرهنگسرای بیرجند دایر است و هر شب یک رویداد فرهنگی هنری مرتبط با عاشورا در این محل برای علاقمندان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: تلاش کردیم تا جنس نوشت افزارها در این نمایشگاه تولید داخل کشور باشد و تلاش شده تا دفاتر مرتبط با نمادهای فرهنگی استان تولید کنیم و ارائه دهیم و تکلیف همه والدین و مسئولین این است که نسل جوان و نونهال را در حوزه هدایت فرهنگی مورد توجه قرار دهند.

وی در پایان گفت: نگذاریم جریان منحط غرب با نفوذ فرهنگی در حوزه نمادهای خود از طریق ابزار مدارس بتوانند نفوذ و رسوخی در بین فرزندان ما داشته باشند و این مهم ترین تکلیف در عرصه مدارس است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور