طالبی با بیان اینکه دشمن به دنبال نفوذ در بین جوانان و نوجوانان از طریق نوشت افزارها است، گفت: یکی از موضوعاتی که در سنوات گذشته به صورت مرتب با آن رو به رو بودیم بحث نوشت افزار و برخی تصاویر و نمادهای غربی بود.
 سیدمحمدرضا طالبی در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی و اسلامی در بیرجند اظهار داشت: این نمایشگاه به همت مجموعه های فرهنگی با محوریت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپاشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون دشمن در یک جنگ نرم تمام عیار نسبت به ما در حال برنامه ریزی است، افزود: یکی از موضوعات و محورهای جنگ فرهنگی و جنگ نرم دشمن این است که تفکر و اندیشه جوان و نوجوان ما را تحت القای تفکرات منحط خود قرار دهد.

وی در ادامه گفت: دشمن از طریق هنر و با استفاده از امپراطوری رسانه ای جلو می آید و یکی از موضوعاتی که در سنوات گذشته به صورت مرتب با آن رو به رو بودیم بحث نوشت افزار بود و روی نوشت افزارها اشکال و تصاویر شیطان پرستی کشیده می شد و شاهد تبلیغ نمادهای غربی بودیم.

طالبی ادامه داد: سن جوانی و نوجوانی سنی است که اقتضای این را دارد به محض اینکه نمادی را ببیند در فکر و ذهنش نقش می بندد و تا زمانی که این نمادها را دور کنیم کلی اثرات به جای می ماند و به نوعی نمی توانستیم آن فرهنگ را از خود دور کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه نوشت افزار ایرانی و اسلامی این بود که جوان و نوجوان که بیشترین تأثیرپذیری از اشکال و تصاویر دارند را به سمت فرهنگ تصاویر دینی و انقلابی و اسلامی سوق دهیم و بهره برداری اسلامی از این ظرفیت داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه طرح هایی بر روی نوشت افزارها طراحی شده که اشکال و تصاویر آن دارای محتوای اسلامی و دینی است، افزود: شکل دینی و مذهبی و اعتقادی در ذهن دانش آموز از این طریق می تواند شکل بگیرد و دیگر به سراغ اشکال و تصاویر و نمادهای غربی و شیطان پرستی نخواهد رفت و دشمن به دنبال ترویج انحرافات است.

 

طالبی در پایان گفت: انتظار ما این است که در خراسان جنوبی مردمی انقلابی مومن و ولایتمدار داریم بحث تبلیغات این نمایشگاه به خوبی صورت گیرد و نوشت افزار را با قیمت نازل و مناسبی از این نمایشگاه تهیه کنند و واحدهای صنفی که کارشان نوشت افزار است از تولیدات بهره ببرند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور