#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در مجموع هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به بخش کشاورزی خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

مهدی جعفری  در شورای اداری خراسان جنوبی با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: ۱۰۹ پروژه بخش کشاورزی با سرمایه گذاری ۱۰۴ میلیارد و ۲۹۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به بهره بردار رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: جمعیت برخوردار از این پروژه‌ها، هشت هزار و ۳۲۰ نفر است که منجر به ایجاد اشتغال پایدار و تثبیت شغل برای سه هزار و ۴۸ نفر و اشتغال غیرمستقیم برای هزار و ۵۸ نفر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سهم اشتغال بخش کشاورزی در استان ۲۱.۶ درصد و سهم ارزش افزوده این بخش نسبت به کل بخش های اقتصادی استان ۲۹ درصد است، گفت: مساحت کلی اراضی زراعی و باغی خراسان جنوبی ۱۷۸ هزار و ۳۹۹ هکتار و میزان تولیدات نیز یک هزار و ۴۴ تن است.

جعفری میزان آب قابل برنامه ریزی در بخش کشاورزی استان را ۷۸۳ میلیون مترمکعب اعلام کرد و ادامه داد: خراسان جنوبی مقام اول کشور را در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و مقام اول را در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ کسب کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای طرح مردمی سازی یارانه ها تاکنون ۴۰ جلسه قرارگاه امنیت غذایی و ۲۸۵ کمیته تخصصی با ۲۱۲ مصوبه برگزار شده که در حال پیگیری و اجراست.

وی از توزیع ۲ هزار تن اقلام تنظیم بازار در این مدت خبر داد و گفت: همچنین تعداد چهار هزار و ۵۰۶ دامدار و مرغدار به مبلغ ۷۲۸ میلیارد تومان به بانک برای اخذ تسهیلات حمایتی معرفی شدند.

جعفری با بیان اینکه در مجموع هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به بخش کشاورزی استان اختصاص یافته است، افزود: پروژه هایی که از ابتدای امسال تاکنون داشته ایم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۵ برابر افزایش اعتبارت داشته که همه در سفر رئیس جمهوری بوده است.

به گفته وی از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی تکمیل ۱۳۸ باب استخر ذخیره آب با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان و مرمت ۱۲۹ رشته قنات به طول ۴۰ کیلومتر و با اعتبار بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان تاکنون انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تکمیل زیرساخت های مجتمع های دامپروری و هاب شتر در دستور کار است، عنوان کرد: اجرای کشاورزی قراردادی و تکمیل زنجیره تولید، توسعه کشت های کم آبر و اصلاح الگوی کشت، ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی، حمایت از طرح های پژوهشی و کشاورزی دانش محور، تنظیم بازار ممحصولات کشاورزی و پیگیری جذب اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان از اقدامات در دست اجرا است.

جعفری با بیان اینکه خرید مرغ و تخم مرغ مازاد تولیدکنندگان در حال انجام است، افزود: خرید قراردادی دام اجرایی شده و مجوز صادرات مرغ و تخم مرغ و شیر به خارج کشور با حذف تعرفه گمرکی صادر شده است.