#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی با صدور پیامی حادثه قطار مشهد – یزد را ضایعه‌ دردآور و غم‌انگیز خواند و به همه هموطنان به‌ویژه در استان یزد تسلیت گفت.

 در این پیام جواد قناعت که روز جمعه منتشر شد، آمده است: حادثه ناگهانی قطار مشهد – یزد، روزی پر التهاب و سراسر نگرانی را برای همه هموطنان عزیزمان به‌ویژه مردم خراسان جنوبی و یزد به همراه داشت.

وی ادامه داد: اما جای بسی افتخار است که به مدد سرعت عمل و دقت بی‌نظیر نیروهای امدادی، عملیاتی، انتظامی، سپاه و بسیج استان، این حادثه عظیم در کمترین بازه زمانی ممکن به بهترین شکل مدیریت شد و نام خراسان جنوبی را در خدمات‌دهی به حادثه‌دیدگان این رویداد تلخ، بلند آوازه کرد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اینجانب از آمادگی بالا، روحیه خدمت‌رسانی مطلوب، تلاش مخلصانه و تعامل و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی در مدیریت این بحران، به‌ویژه از حضور به‌هنگام وزرای محترم کشور و راه و شهرسازی که بار دیگر این حقیقت را که “مسئولان شأنی جز خدمتگزاری ندارند” به منصه ظهور رساندند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: عافیت و سلامت همگان را ذیل ولایت قطب عالم امکان و تحت زعامت ولی امر مسلمین از درگاه ایزد منان مسئلت دارم و آرزو می‌کنم همواره در خدمت‌رسانی به همنوعان خود در ایران اسلامی موفق و منصور باشید.

قناعت بیان کرد: در ادامه هم وقوع ضایعه دردآور و غم‌انگیز قطار مشهد – یزد که منجر به جان ‌باختن و مصدوم شدن جمعی از هموطنان عزیزمان شد و تألمات قلبی فراوانی به همراه داشت را به همه هموطنان عزیزمان به‌ویژه در استان یزد تسلیت عرض کرده، از درگاه قادر متعال برای همه عزیزان از دست رفته رحمت و غفران واسعه الهی، برای مصدومان این حادثه سلامتی و شفای عاجل و برای خانواده‌های محترم عزادار صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

بامداد چهارشنبه ۱۸ خرداد هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد – ریزو در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی، چند واگن آن از خط خارج شد که بنابر آخرین آمار ۸۶ مصدوم و ۲۲ فوتی داشت.

استاندار خراسان جنوبی از ساعات اولیه وقوع حادثه تا روز گذشته با استقرار در شهرستان طبس، وضعیت مدیریت بحران، انتقال مسافران به یزد، رسیدگی به مصدومان و نیز بازگشایی مسیر راه‌آهن طبس را پیگیری کرد.

همچنین وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی ظهر چهارشنبه برای بررسی خروج قطار مسافری از ریل در محل حادثه حضور یافتند و سپس برای بررسی روند درمان مصدومان در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس حاضر شدند.

پیکر هشت نفر از جانباختگان حادثه قطار مشهد – یزد، امروز (جمعه) بر دستان مردم دارالعباده یزد تشییع شد.