نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: استکبار جهانی نه تنها بر مسلمانان ظلم مضاعف می‌کند بلکه بر افرادی که مسلمان نیستند هم ظلم روا می دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مصلای المهدی (عج) افزود: ظلم استکبار جهانی باعث شده که داد مردم کشورهای اروپایی بیش از دیگر کشورها درآید و مردم فرانسه هر هفته شنبه به میدان می آیند و پلیس این کشور مردم را زخمی، کور و شکنجه می‌کند.

وی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰ سال در برابر توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان مقاومت کردیم که این مدت گام اول انقلاب بود و در گام دوم به این موضوع که قبل از انقلاب چگونه بوده ایم و در ۴۰ سال گذشته چه شده‌ایم و به کجا باید رفت و چه باید کرد، باید بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: به کوری چشم دشمنان معضلات بزرگی را پشت سر گذاشته ایم ولی وقتی به پیش رو نگاه می‌کنیم کارهای زیادی داریم.

وی با تاکید بر اینکه در سراسر جهان علیه مسلمین و مظلومین ستم‌های زیادی می‌شود گفت: باید به سوی آن جایگاه و موقعیت حرکت کنیم که ظلم در جهان برافتاد و از بین برود.

وی بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رضاشاه پلید به عنوان عامل استعمار در کشور بود و از ۲۰۰ سال قبل در کشور استبداد و ظلم با استعمار بیرونی همراه شد که نهایت ظلم بزرگی به مردم کشورمان شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: بدترین ظلم به مردم در زمان پادشاهان قاجار و بعد از آن بدترین ظلم در زمان پهلوی اول و دوم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه نباید هرگز ظلم استعمار به مردم مظلوم کشورمان را فراموش کنیم گفت: همه شما فیلم یتیم خانه ایران را نگاه کردید یا وقایع این فیلم را شنیده‌اید، چون در آن زمان پادشاهان ما نوکر تمام اختیار استعمار و روباه پیر بودند، انگلیس خبیث بر کشورمان غلبه داشت و جلوی واردات غلات را از کشورهای همسایه گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: انگلیس خبیث با جلوگیری از ورود غله به کشورمان قحطی راه انداخت که به دلیل این قحطی بیش از ۹ میلیون نفر از جمعیت ۲۰ میلیونی کشورمان از گرسنگی و بدبختی مردند.

وی عنوان کرد: در زمان رضاشاه کتب اسلامی و دینی ما را از بین بردند یا شبانه به خارج از مرزها منتقل کردند، در تمام وقایع قبل از انقلاب دولت‌ها به دنبال دزدی برای جیب خودشان بودند و انگلیس‌ها و استکبار به چپاول منابع کشورمان پرداختند.

امام جمعه بیرجند گفت: امروز که سازمان‌های بین المللی، پادشاهان بی درد و استکبار جهانی همه با هم شدند و به مردم ظلم می‌کنند و نماد ظلم‌های آنان مردم مظلوم فلسطین هستند، این اقدامات تمام مردم جهان را کم تحمل کرده است.

وی اضافه کرد: ظلم استکبار جهانی به جایی رسیده که هم فهمیده‌اند اما یک عده‌ای در کشور ما هنوز این موضوع را نفهمیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: روایات و احادیث مختلف از حضور شماها خبر می‌دهد و به قیام و انقلاب شما اشاره می‌کند که عده‌ای از مشرق زمین با قیام خود زمینه را برای ظهور امام عضر (عج) فراهم می‌کنند و این عده شما ملت ایران هستید اما بدانید که فراهم کردن این زمینه سختی، مشکلات و هزینه دارد ما این هزینه در این راه هدفمند قابل قیاس با هزینه در مقابل ذلت و نوکری استکبار نیست.

وی اظهار داشت: در عربستان سعودی و برخی کشورهای دیگر سران حکومت‌ها هرچه استکبار جهانی دستور می‌دهند عمل می‌کنند و منابع و پول آنان را می‌برند و بعد آنان را به گاو شیرده تشبیه می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: ما روزی در کنار سایر کشورها قرار داشتیم ولی امروز پیشرفت کشور با دیگر کشورها قابل قیاس نیست، عربستان سعودی هواپیما دارد و آن هم از سایر کشورها گرفته است اما تا آمریکایی‌ها اجازه ندهند، هواپیماهای آنان نمی‌تواند بنشیند؛ این چه جور پیشرفتی است.

وی عنوان کرد: در مصر به عنوان یک کشور قوی اسلامی سلطه بیگانگان باعث شده که مسلمانان این کشور در شرایط سختی قرار گیرند اما امروز موقعیت ما در جهان به گونه‌ای است که آمریکایی‌ها از ما می‌ترسند.

امام جمعه بیرجند افزود: وجود مقدس امام راحل در روایات ما حتی به اسم آمده است به عنوان مثال به وجود و شخصیت و آمدن امام خمینی (ره) در کتاب حجاب و قلوب که در یک هزار سال گذشته نگارش شده، اشاره شده است.

وی گفت: در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام داریم که به جریان آخر زمانی اشاره می‌کنند و می‌فرمایند شخصی از فرزندان من خواهد آمد که اسم او روح الله است و قیام خواهد کرد و باور غلط طاغوت پرستان را پاک خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: امام جعفر صادق (ع) در روایتی می‌فرمایند که از نسل ما در آخر زمان فردی می‌آید که مردم را به حق دعوت می‌کند و انسان‌های ثابت، با اراده و انقلابی او را همراهی می‌کند، براساس تعبیر این حدیث افرادی که با کلک وارد انقلاب می‌شوند که نان به نرخ روز بخورند بار آنان به منزل نخواهد رسید.

وی گفت: شما مردم در داخل کشور هم مظلوم هستید و مظلوم از این جهت هستید که متأسفانه هر وقت تفکرهای لیبرالیسم بر مسئولان ما حاکم می‌شوند برای شما طرح مشکل و سختی ایجاد می‌کنند که البته من و شما هم مقصر هستیم چرا که انقلاب کاری کرد کارستان و کشور را از دست رضا شاه پلید و انگلیس خبیث گرفت و اداره کشور را دست تک تک مردم سپرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: براساس قانون اساسی مردم باید خودشان انتخاب کنند اما باید در انتخاب خود دقت کنند.

وی افزود: اولین کار که در گام دوم انقلاب باید صورت گیرد این است که شما خودتان در هر انتخاباتی افراد با ایمان، متعهد و خدمتگزار و نه افراد خائن را انتخاب کنید تا همه امور اصلاح شود، هر جایی که خرابی شود نتیجه اش این است که ما از اختیارات قانونی خود بهره صحیح نبرده‌ایم و عده‌ای با حزب و گروه، تبلیغات و روزنامه، روی افکار ما کار کردند و حتی با راه اندازی شرکت‌های تبلیغی مردم ما را گول می‌زنند و مردم برای چهار سال دیگر گرفتار انتخاب خود می‌شوند.

امام جمعه بیرجند گفت: در گاوم دوم انقلاب مشکل اساسی تشکیل دولت اسلامی است یعنی دولت اسلامی روی کار بیاید و قانون اساسی را به نحو احسن اجرا کند و اگر دولت اسلامی روی کار آمد و به مردم خدمت کرد در این زمان باید انتظار داشت که تعلیم و تربیت صحیح حکومت نسبت به مردم که مثل پدر برای فرزند کار می‌کند شکل گیرد و در نهایت تمدن اسلامی به وجود بیاید.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله