رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: فضای انتخابات روز به روز پررنگ‌تر می‌شود و به ویژه بعد از برگزاری مناظره‌ها به سمت شور انتخاباتی پیش می‌رود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در ششمین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان جنوبی افزود: تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز از فردا (۲۰ خرداد) به طور رسمی و قانونی آغاز می‌شود که به شور و نشاط انتخابات در هفته آینده می‌افزاید.

وی اظهار داشت: از طرف دیگر توطئه‌های معاندین و دشمنان نظام برای مایوس کردن مردم است و این رفتار آنان تا بعد از انتخابات ادامه خواهد داشت.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در مقابل این توطئه‌ها آنچه ضروری است اینکه فعالیت ما هم در تولید محتوای مناسب، توجیهی و پیشگیرانه باید افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: این موضوع باید با جدیت توسط رسانه‌ها دنبال شود و قطعا همگام با تشدید اقدامات معاندان، فعالیت ما نیز باید افزایش پیدا کند که از اولویت‌ها تا روز انتخابات است.

حجت الاسلام حمیدی به مراحل برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد اشاره کرد و افزود: تا حد امکان تعداد شعب اخذ رای در استان افزایش پیدا کند و براساس گزارش‌ها ۴۰ شعبه به سهمیه خراسان جنوبی افزوده شده است که نقش اساسی در تامین سلامت مردم و رعایت پروتکل‌ها خواهد داشت.

وی گفت: اقداماتی که در ارتباط با پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود در کمترین زمان به مردم هم اطلاع‌رسانی شود.

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی درخصوص جابه‌جایی شعب اخذ رای مهم است و مکان‌های جدید رای‌گیری باید قبل از انتخابات به طور متوالی اعلام شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت شور انتخاباتی و تامین سلامت رای‌دهندگان، راه‌اندازی شعبه‌های اخذ رای مخصوص بیماران کرونایی در استان ضرورت دارد و راه‌اندازی این گونه شعبه‌ها نیازمند هماهنگی همه جانبه متولیان و پیش‌بینی کامل دستورالعمل‌های بهداشتی است.

حجت الاسلام حمیدی گفت: این روند سبب شور انتخاباتی خواهد شد اما تمامی تمهیدات برای سلامت متولیان شعبه اخذ رای اندیشیده شود.

وی افزود: در روزهای اخیر رعایت پروتکل‌ها توسط مردم کاهش پیدا کرده که نگرانی را برای خیز جدید کرونا ایجاد کرده است.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: استفاده از ظرفیت بسیج برای نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید است و اگر دانشگاه علوم پزشکی کادر مورد نیاز را برای نظارت بهداشتی انتخابات در اختیار ندارد از این ظرفیت به خوبی می‌تواند بهره‌مند شود.

وی گفت: متولیان انتخابات به تذکرات ناظران بهداشتی توجه کنند اما ناظران بهداشتی حق هیچ گونه دخالت در روند انتخابات را ندارند.

حجت الاسلام حمیدی با تاکید بر اینکه احترام به مردم پای صندوق‌های رای در اولویت کاری متولیان قرار گیرد افزود: از هرگونه نارضایتی عمومی باید پیشگیری شود چون بد اخلاقی است در شرایطی که برای انتخابات آماده می‌شویم بی‌تدبیری سبب نارضایتی شود.

وی تصریح کرد: تعمدی برای نارضایتی مردم توسط مدیران نیست اما به هیچ عنوان در بحث آب، برق و ارزاق عمومی نارضایتی برای مردم به وجود نیاید زیرا می‌تواند زحمات مسوولان برای مشارکت حداکثری را زیر سوال ببرد و باعث یاس و ناامیدی شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: تاکنون پرونده تخلف انتخاباتی در مرکز استان واصل نشده و شعبه‌ای در این خصوص برای رسیدگی به پرونده‌ها راه‌اندازی شده است.

حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا افزود: در ارتباط با تخلفاتی که در فضای مجازی عموما در ارتباط با انتقال وجه در صورت عضویت در کانال‌ها صورت می‌گیرد پیگیری‌های لازم انجام و با خاطیان برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: هرگونه انتقال وجه برای عضویت در کانال‌های مجازی کلاهبرداری است و مردم در این زمینه حساسیت بیشتری داشته یاشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: تمامی دستورالعمل‎‌های بهداشتی ویژه انتخابات با نگاه به انتخابات ریاست جمهوری به صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده است که امیدواریم در این زمان باقیمانده از هیچ تلاشی در اطلاع‌رسانی به موقع و درست چشم‌پوشی نشود.

وی اضافه کرد: زندانیان با سابقه در این روزها به هیچ عنوان مرخصی نخواهند گرفت و تامین امنیت زیرساخت‌های برق و تلفن مدنظر است.

وحدانی‌نیا گفت: امام خمینی (ره) حضور حداکثری مردم پای صندق‌های رای را تکلیف شرعی دانستند و وفاق، عزت و تقویت نظام از نتایج حضور در انتخابات است.

وی تاکید کرد: انتخابات یک مسوولیت شهروندی است و مقام معظم رهبری در این ارتباط فرمودند” انتخابات در یک روز انجام می‌شود اما آثار آن چندین سال بر جا می ماند”.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.