?استاندار خراسان جنوبی از وزیر جهاد کشاورزی، راه اندازی سازمان های مستقل زرشک و عناب در استان را خواستار شد.
معتمدیان با ارائه این خواسته در جلسه دیدار تشکل ها ، فعالان و نخبگان کشاورزی استان با وزیر جهاد کشاورزی گفت: با راه اندازی این سازمان های مستقل، مدیریت دو محصول استراتژیک زرشک و عناب و سیاست گذاری در راستای تأمین نیازهای کشاورزان به استان سپرده می شود.
?به گفته وی؛ راه اندازی این سازمان ها، دست دلالان و واسطه ها را کوتاه می کند و منافع بسیاری برای کشاورزان به همراه دارد.
?وی ادامه داد: نمونه این کار در محصول چای با راه اندازی سازمان چای محقق شده و حتی در آذربایجان غربی هم برای محصول سیب چنین اقدامی صورت گرفته است.
?استاندار در ابتدای صحبت هایش، مساعدت ها و همراهی های وزارت جهاد کشاورزی با برنامه‌های استان را قابل تحسین خواند و تصریح نمود: تزریق سهمیه ویژه نهاده های دامی در دو مرحله و صدور مجوز واردات شتر از مرز پاکستان برای سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح هاب منطقه ای شتر از جمله این مساعدت هاست.
?معتمدیان اظهار داشت: خدمات وزارت جهاد کشاورزی سبب شد در سال ۹۸ مبلغ ۶۰ میلیارد تومان در قالب اعتبارات آبخیزداری به استان تزریق شود که این رقم در مقایسه با اعتبارات سنوات قبل آن بسیار قابل توجه می باشد.
?وی ادامه داد: در جریان حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و حجتی وزیر وقت جهاد کشاورزی در استان ۲۰۰ طرح آبخیزداری کلنگ زنی شد که در یک اقدام جهادی، در کمتر از ۶ ماه به بهره برداری رسید.
?به گفته وی؛ در جریان اجرای این طرح ها، قنوات زیادی احیا شدند که برکات زیادی را هم برای روستاییان به همراه داشت و باعث مهاجرت معکوس شد.
?استاندار متذکر شد: در موضوع سیستم های نوین آبیاری نیز با مساعدت وزارت جهاد کشاورزی، طی سال گذشته در حالی ۱۳ هزار هکتار از اراضی را مجهز کردیم که این رقم ۲۰ برابر تکلیف قانونی ما در برنامه پنجم توسعه می باشد.

?معتمدیان تأکید کرد: در جلسات مکرر سال گذشته با حوزه های مختلف وزارت جهاد، بارها بر نامحدود بودن اعتبارات تأکید شد و در همین زمینه هم بیش از توان استان جذی اعتبار داشتیم.
?وی متذکر شد: از رویکردهای مهم ما در برنامه های سال گذشته این بود که به همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی استان بر منابع ملی متمرکز شدیم و این اتفاق، آثار و برکات خوبی برای استان به همراه داشت.
?استاندار در ادامه از اقدامات انجام شده در حوزه عشایری نیز گفت و تصریح نمود:در همین راستا، امسال دو مجتمع بزرگ آبرسانی در شهرستان های نهبندان و زیرکوه افتتاح شده و به زودی با حضور رئیس سازمان امور عشایری کشور، مجتمع دیگری در بخش دستگردان شهرستان طبس کلنگ زنی خواهد شد.
?معتمدیان با تأکید بر نقش عشایر در تولید، امنیت و توسعه استان از وزیر جهاد کشاورزی خواست این کم توقع ترین قشر جامعه استان را در تأمین نیازهای اولیه همراهی نماید.
?وی گفت: یکی از کارهایی که می توان برای این قشر انجام داد، توزیع پنل خورشیدی است که می توتند بخش زیادی از مشکلات شان را برطرف کند.
?به گفته وی؛ در بحث تأمین آب محلات عشایری اقدامات درخوری شده اما چنانچه رقم ۵۰ میلیارد تومان اعتبار وعده شده دکتر جهانگیری از محل اعتبارات ماده ۵۶ تخصیص یابد، شاهد تحول در این محلات خواهیم بود.
?استاندار سپس از نهضت گلخانه ای و طرح احداث هزار هکتار گلخانه گفت و افزود: در حال حاضر حجم گلخانه های استان حدود ۶۰ هکتار است اما بنا داریم طی دو سال این رقم را به هزار هکتار برسانیم.
?معتمدیان متذکر شد: درصورت مساعدت بانک کشاورزی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان، در دهه فجر امسال شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.
?وی با تأکید بر این که خراسان جنوبی اولین استانی است که سند سازگاری با کم آبی را تدوین و تصویب کرده، گفت: تغییر الگوی کشت، ایجاد گلخانه، اجرای طرح های آبخیزداری و… از پیامدهای این سند می باشد.

?شایان ذکر است : دیدار با تشکل ها ، فعالان و نخبگان کشاورزی از جمله برنامه های سفر دو روزه وزیر جهاد کشاورزی به استان خراسان جنوبی است که با حضور وزیر و جمعی از معاونین وزارت خانه و رؤسای سازمان های تابعه همراه بود و بیش از سه ساعت به طول انجامید.