دکتر  علی اسماعیلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی و رئیس شورای اطلاع‌رسانی خراسان جنوبی بعدازظهر امروز در شورای اطلاع‌رسانی خراسان جنوبی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران خدمات شایسته‌ای انجام داده است و مردم حق دارند بدانند حاکمیت و دولت چه کارهایی برای آن‌ها انجام داده است.

وی افزود: از افتخارات نظام اسلامی است که در آن، آزادی‌های فردی و گروهی به رسمیت شناخته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به قانون دسترسی آزاد به اطلاعات اظهار کرد: رویکرد استانداری بر فعال کردن شورای اطلاع‌رسانی است.

اسماعیلی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند بیلان کار ارائه کنند و اگر خدمتی انجام می‌شود، مردم از آن آگاه شوند.

وی با بیان این‌که شورای اطلاع‌رسانی ویترینی باشد که خدمات نظام و دولت را برای مردم بیان کند گفت: دیده‌شدن خدمات، می‌تواند مشوقی برای افرادی باشد که برای مردم زحمت می‌کشند و خدمت می‌کنند تا بیشتر از گذشته خدمت کنند و همچنین می‌تواند باعث رقابت سازنده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: به دلیل این‌که همپوشانی در اخبار نداریم، ممکن است در یک شاهد برگزاری چند سمینار باهم باشیم.

اسماعیلی افزود: در بخشی از شورای اطلاع‌رسانی دنبال این باشیم که فرهنگ شنیدن را راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان این‌که تشریفات زائد، زیاد داریم اظهار کرد: برای این‌که توسعه پیدا کنیم و استعدادهای استان را شکوفا کنیم، چاره‌ای نداریم جز این‌که امید را زنده نگه داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: ما زبان اداری را راحت متوجه می‌شویم اما برای مخاطب باید ملموس و به گونه‌ای باشد که مطالب را متوجه شود.

اسماعیلی افزود: شورای اطلاع‌رسانی مأمنی برای خبرنگاران باشد و صداوسیما، این شورا را رقیب خود نداند چراکه مکمل آن هستیم.

وی در خصوص عدم پاسخ برخی مدیران و درخواست ارسال سوالات به صورت فکس یا موارد دیگر، تأکید کرد: همه مدیران مکلف هستند اطلاعات را به خبرنگاران بدهند و موظف هستند اطلاع‌رسانی دقیق به مردم انجام دهند و مدیری که بخواهد سوالی ازقبل طراحی شده را پاسخ دهد، مدیر نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: کاستی‌های سال گذشته در ارتباط با ستاد سفرهای نوروزی را به ما منعکس کنید تا از هم‌اکنون آن را اصلاح کنیم.

اسماعیلی در خصوص عدم آگاهی برخی فعالان رسانه‌ای از قوانین که منجر به شکایت از آن‌ها می‌شود اظهار کرد: کارگاه آموزشی برگزار کنید و آمادگی دارم به عنوان معلم حقوق در کارگاه، تدریس کنم.

وی با بیان این‌که جای آموزش، خالی است گفت: نه آن دستگاهی که شکایت می‌کند، دنبال فرصت برای شکایت است و نه آن فردی که مطلبی می‌نویسد، دنبال کاری است که از او شکایت شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله