مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: نیروهای هلال احمر خراسان جنوبی در ۳۲ پایگاه امدادی در پی هشدار هواشناسی مبنی بر نفوذ سامانه بارشی در حالت آماده‌باش هستند.

محمدعلی کاوسی روز چهارشنبه اعلام کرد: به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی، نسبت به نفوذ سامانه بارش شدید برف و باران در مناطق جنوبی و شرقی، امدادگران هلال احمر در ۳۲ پایگاه امدادی در خراسان جنوبی با توجه به دستورالعمل‌های تعریف‌شده آماده ارائه خدمات به حادثه‌دیدگان هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ نجاتگر تخصصی به‌طور شبانه‌روزی در پایگاه‌های ثابت و موقت استان فعالیت دارند، افزود: در راستای اجرای طرح زمستانه تمامی پایگاه‌های ثابت، موقت، تیم آنست واکنش سریع و امداد هوایی به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

کاوسی با تاکید بر حفظ خونسردی در زمان بروز حوادث گفت: شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد هلال احمر به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مردم در زمان حوادث خواهد بود.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی هم روز گذشته اعلام کرد: ناپایداری‌ جوی در این استان از امشب تقویت می‌شود و تا پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد.

جواد نخعی افزود: با تقویت ناپایداری‌های جوی در نقاط سردسیر و کوهستانی عمده بارش‌ها به‌صورت برف و تشکیل مه در اغلب نقاط به‌ویژه نیمه شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

بنابر اعلام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر، نیروهای عملیاتی هلال‌ احمر در سطح پایگاه‌ها و مراکز امدادی ۹ استان به دنبال هشدار هواشناسی مبنی بر نفوذ سامانه بارشی آماده‌باش هستند.